La Universitat de València, tercera d’Espanya i 212 del món, segons el Webometrics Ranking, del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC)
La Universitat de València figura com la tercera d’Espanya, la 69 d’Europa i la 212 del món, segons les dades corresponent a 2018 del Webometrics Ranking of World Universities, que publica el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC). La de València destaca especialment en l’apartat d’obertura/transparència, on es situa en la posició 93 del món.
2 de de febrer de 2018
Webometrics Ranking of World Universities és una iniciativa del Cybermetrics Lab, grup d'investigació del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), per mesurar la presència en la web i la visibilitat de 11.998 institucions. Des de 2004, es publica dues vegades a l’any, una en gener i la segona en juliol. En l’edició de gener de 2018 la Universitat de València es situa en la posició 212 del món, la 69 d’Europa i la tercera d’Espanya darrere de la Universitat de Barcelona i la Universidad Complutense de Madrid.
Aquest rànquing mesura quatre indicadors. D’una banda, l’impacte/visibilitat (50%): nombre de xarxes externes que tenen enllaços a les pàgines web de les institucions. En aquest indicador la Universitat de València es situa en la posició 304 del món. En segon lloc, la presència (5%): nombre de pàgines del domini web principal de la institució. En aquest indicador la Universitat de València es situa en la posició 212 del món. En tercer lloc, l’obertura/transparència (10%): nombre de cites dels principals autors segons Google Scholar Citations. En aquest indicador la de València es situa en la posició 93 del món. Finalment, l’excel·lència (35%): nombre de articles acadèmics publicats en revistes internacionals d'alt impacte compresos entre el 10% més citat de les seues respectives disciplines científiques. En aquest indicador la Universitat de València es situa en la posició 239 del món.