El catedràtic de Dret Civil Francisco Javier Orduña, nomenat magistrat de la Sala Primera del Tribunal Suprem

Francisco Javier Orduña Moreno.

El catedràtic de Dret Civil de la Universitat de València Francisco Javier Orduña Moreno ha sigut nomenat magistrat de la Sala Primera, Civil, del Tribunal Suprem. El nomenament es va produir el passat 16 de desembre pel Ple del Consell General del Poder Judicial. Orduña és director del Departament de Dret Civil de la Universitat de València, vocal de la Junta Electoral de la Comunitat Valenciana i membre del Consell d’Universitats.

Francisco Javier Orduña Moreno arriba al Suprem per a cobrir la vacant produïda per la mort del magistrat Vicente Montés.

El catedràtic va cursar els seus estudis de llicenciatura i doctorat en la Universitat de València, on va obtindre sengles premis extraordinaris. Va ser deixeble de Vicente Montés Penadés. Va completar la seua formació en la Universitat Autònoma de Madrid amb el professor Díez-Picazo, i va obtindre la Càtedra de Dret Civil en la Universitat de Cantàbria en 1993 i finalment a València, per concurs de mèrits, l’any 2000.

Francisco Javier Orduña ha dirigit més de 15 projectes d’investigació d’I+D+I, i nombrosos convenis de col·laboració científica amb les principals institucions jurídiques. En l’actualitat dirigeix el Microcluster “Derecho Sanitario, Genética y Protección Social”, dins de VLC/CAMPUS; el projecte d’excel·lència PROMETEO 2011/23; i el Projecte d’I+D Nacional “Bases para la uniformidad y convergencia de las reglas transmisión de la propiedad inmobiliaria en la Unión Europea”.

El magistrat és president i codirector de tres revistes científiques especialitzades en l’àmbit del Dret Patrimonial i cofundador del Grup Actualitza, avalat per la CRUE com a grup d’investigació universitari per a la reforma del Dret Privat Patrimonial Espanyol.

Data d'actualització: 19 de de desembre de 2011 14:39.

Llista de notícies