• Notícies

La Universitat i les associacions empresarials comarcals acorden treballar per l’organització de l’espai econòmic

Un moment de la reunió.

La reunió entre representants de diferents associacions empresarials comarcals valencianes i la Universitat de València, celebrada aques dijous a Gandia, conclou amb una sèrie d’acords en ferm que es materialitzaran durant la pròxima primavera. Aquest encontre, convocat des del Vicerrectorat de Participació i Projecció Territorial de la Universitat, dirigit per Jorge Hermosilla, ha posat de relleu l’objectiu de potenciar la visualització de la Universitat en el seu territori d’influència d’una forma estratègica i amb la lògica participació dels actors locals.

Un dels eixos fonamentals d’aquesta implicació territorial passa per les relacions amb el món empresarial. I aquest ha estat el punt de partida d’aquesta reunió que ha conclòs amb l’adopció d’una sèrie de mesures. La primera acció concreta serà l’elaboració de dos estudis per part de la Universitat de València. El primer d’ells versarà sobre el capital territorial i el segon analitzarà la relació actual entre les activitats econòmiques i el sistema urbà valencià. En aquest sentit aquestos treballs analitzaran conceptes com ara desenvolupament del capital social, cohesió econòmica i social, governabilitat, identitat, innovació social i tecnològica, sostenibilitat, gestió del talent, formació i capacitació de persones, grans equipaments logístics, infraestructures i màrqueting urbà. Tots dos estudis s’editaran per tal de ser presentats en unes jornades que previsiblement se celebraran abans de l’estiu.

Els representants empresarials reunits a Gandia han coincidit en la necessitat de trencar en el concepte sectorial del teixit empresarial i donar-li major relleu al concepte territorial. En aquest sentit han fet palesa la urgència d’actuar el més aviat possible per tal de detectar les necessitats i mancances del territori valencià apel·lant constantment al concepte de “territori socialment responsable”.

Així han valorat molt positivament la iniciativa del Vicerrectorat de Participació i Projecció Territorial ja que amb aquestos dos estudis primer, i amb altres accions que s’emprendran en el futur, els aportarà un assessorament qualificat i seriós, i una visió realista de l’actual situació empresarial vista des d’un punt de vista territorial

En la reunió han participat, junt al vicerrector i el director del CIG-UV, Josep Montesinos, una dotzena de representants d’associacions comarcals d’empresaris com ara Josep V. Mascarell, director RSC i Innovació de Balearia; Héctor Torrente, director IBIAE Associació d’Empresaris del IBI; Rafael Juan, conseller delegat Grup Dulcesol; Ernesto Gómez, de la Unión de Mutuas; Ramón Soler, president del CES (Círculo de Economía de la Safor); Rafael Pla, de Proselección; o Vicente Gellida, president de ACEBM (Asociación Comarcal de Empresarios del Baix Maestrat).

Data d'actualització: 13 de desembre de 2012 13:45.

Llista de notícies