Ana Lluch i Margarita Soler reben el Premi Meninas per la seua defensa de la igualtat i lluita contra la violència de gènere
La catedràtica emèrita de la Facultat de Medicina i Odontologia de la Universitat de València, Ana Lluch, i la presidenta del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i també professora de Dret de la Universitat de València, Margarita Soler han rebut el Premi Meninas 2025 en un acte amb motiu de la celebració del pròxim Dia internacional contra la violència de gènere. El guardons, que han rebut Lluch i Salas juntament amb diverses persones i associacions valencianes, reconeixen el compromís en la defensa de la igualtat i la protecció de les víctimes de violència masclista.
21 de november de 2025
L'acte de lliurament s’ha celebrat aquest dimecres 19 de novembre en València i enguany s’han concentrat els premis de 2024 i 2025 perquè la dana de l’any passat va impedir que es realitzara la cerimònia. Aquest guardons els va impulsar la Delegació del Govern contra la Violència de Gènere en 2012. L’acte a València ha estat presidit per la delegada del Govern, Pilar Bernabé, i la ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant. La gala s’emmarca en les activitats del 25 de novembre.
A més d’Ana Lluch i Margarita Soler, en l’edició de 2025 també s’ha premiat al guàrdia civil de l’equip VioGén de la Companyia de Paiporta José Pedro Jiménez; a la inspectora cap de la UFAM de la Comissaria Provincial d’Alacant Berta Sevillano; al Proyecto Pupitre Rojo: i a la cap de secció de la Unitat de Valoració Forense Integral de l’Institut de Medicina Legal de València Purificación Beltrán.
Les distincions de 2024 han recaigut en l’expresidenta del TSJCV Pilar de la OIiva; la presidenta de la Red Aminata, Aminata Soucko; l’agent de la Guàrdia Civil del Post Principal de Borriana Margarita Trujillo; la policia nacional de la Comissaria Provincial de Castellón María Sol Ruiz; la Xarxa de Dones Veïnals de CAVECOVA; i la redactora cap del Diari Información d’Alacant Mercedes Gallego.
Els Premis Meninas, creats per la Delegació del Govern contra la Violència de Gènere, depenent del Ministeri d’Igualtat, reconeixen a persones, projectes i institucions per la seua lluita contra la violència masclista. S’entreguen anualment en el marc de les commemoracions del 25 de novembre, Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra les Dones, que se celebra el 25 de novembre.