Enrique Bigné: “els plans de turisme han d'apostar per l'experiència del turista en el territori”

El catedràtic de Comercialització i Investigació de Mercats, Enrique Bigné, ha impartit la conferència inaugural del 3er Congrés ‘Paisatge, Turisme i Innovació’, celebrat aquest dimecres 31 d'octubre a l'Alcúdia. La trobada ha servit per a conèixer els productes turístics generats a partir del desenvolupament dels plans de Dinamització i Governança turística en tota la Comunitat Valenciana.

31 de october de 2018

El professor Enrique Bigné (a l’esquerra) i el vicerector Jorge Hermosilla (a la dreta).
El professor Enrique Bigné (a l’esquerra) i el vicerector Jorge Hermosilla (a la dreta).

Els plans de competitivitat turística han sigut analitzats per l'equip de recerca en turisme del professorBigné, format per les professores Clara Martínez i Luisa Andreu i elprofessor José MaríaNacher. Entre les propostes de millora es considera la necessitat d’“adoptar una visió més estratègica i una orientació mésexperiencialdel turista en el context del territori”, ha assenyalat el professor EnriqueBigné. L'especialista en turisme també ha destacat la importància de “treballar seguint el camí de la digitalització, amb motors de cerca, xarxes socials i aplicacions mòbils”.

La següent conferència de la jornada ha estat a càrrec de la professora del Departament de Comercialització i Investigació de Mercats Luisa Andreu, que s'ha centrat en les claus de posicionament i comunicació de productes turístics. El programa també ha inclòs una taula redona que ha moderat la coordinadora del congrés icapd’iniciativesdel Vicerectorat de Projecció Territorial i Societat,Walesska Schlesinger, sobre les experiències dels Plans de Dinamització iGovernançaTurística. La part final de la trobada s'ha destinat a presentar la iniciativa ‘CreaTurisme’, una estratègia deTurismeComunitatValenciana per al desenvolupament de programes de producte turístic altament especialitzats i basats en l'experiència.

Aquest tercer congrés ha sigut organitzat per la Universitat de València, a través del Vicerectorat de Projecció Territorial i Societat, iTurismeComunitatValenciana, amb la col·laboració de l'ajuntament amfitrió. El vicerector JorgeHermosilla, que ha participat en l'acte d'inauguració juntament amb el representant deTurismeComunitatValenciana i l'alcalde de l'Alcúdia, ha destacat el procés de “territorializaciópel qual està apostant la Universitat de València per a posar el seu granet d'arena en la construcció d'unaComunitat vertebrada que aposte pels seus municipis”, al mateix temps que ha reivindicat la “necessitat de crear aliances estratègiques en el territori que milloren la qualitat de vida de la societat valenciana en el seu conjunt”.

El director de l'Estratègia Territorial Turística deTurismeComunitatValenciana, Josep Gisbert, ha assenyalat que els plans deGovernançai Dinamització Turística fomenten “el treball en xarxa” ja que conjuminen “la col·laboració de tres administracions públiques, a escala autonòmica, provincial i local, juntament amb la visió de les empreses privades i el coneixement provinent de les Universitats”. Per la seua banda, l'alcalde de l'Alcúdia, Andreu Salom, ha posat l'accent en la coherència territorial i la necessitat de “coordinar el sector privat amb el públic per a fomentar un turisme sostenible que fuja d'una possible «bambolla» turística”.

D’esquerra a dreta: el viceretor Jorge Hermosilla, la coordinadora del Congrés Walesska Schlesinger i el professor Enrique Bigné.

Inauguració del Congrés.D’esquerra a dreta: el vicerector Jorge Hermosilla, l’alcalde de l’Alcúdia, Andreu Salom, i el representat de Turisme Comunitat Valenciana, Josep Gisbert.

Other News