La Nau de la Universitat aborda en un diàleg els nous valors generats per la crisi del coronavirus

  • Office of the Vice-Principal for Culture and Society
  • September 28th, 2020
 
Ismael Quintanilla i Ester Alba.
Ismael Quintanilla i Ester Alba.

Dins del cicle de conferències en línia ‘Les persones majors davant la Covid-19’, organitzat per la Universitat de València, a través del Vicerectorat de Cultura i Esport, divendres, 25 de setembre, a les 12 hores se va celebrar el tercer diàleg sota el títol ‘Postpandèmia i nous valors’, en la qual el filòsof i professor de Psicologia Social de la Universitat de València, Ismael Quintanilla, va conversar amb la directora del Servei de Cultura Universitària, Ester Alba.

En aquesta conferència-diàleg, que es va poder seguir en directe a través del Canal YouTube del Centre Cultura La Nau de la Universitat de València, es va parlar de la transició de valors que s’inicia a la fi del segle passat i la seua influència sobre les nostres conductes socials i estils de vida. De com el pas de la societat postindustrial, a la qual es coneix com la societat xarxa, està generant notables canvis en les estructures socials i propicia un canvi de valors sostingut que altera el sistema de creences i afavoreix el fenomen de la postveritat. Si l’anterior crisi econòmica (2008) va canalitzar l’egoisme i l’avarícia, podria el coronavirus estar  canalitzant la solidaritat, l’empatia i la generositat? Hi ha nous valors o es tracta d’un canvi de prevalença d’aquests? Aquestes van ser algunes de les qüestions a abordar en aquest diàleg.

Ismael Quintanilla és llicenciat en Filosofia i doctor en Psicologia per la Universitat de València, de la qual ha sigut professor de Psicologia Social. Ha sigut vicedegà de la Facultat de Psicologia i president de la Societat Valenciana de Psicologia Social. Ha sigut professor convidat en nombroses universitats espanyoles, europees i iberoamericanes i conferenciant en jornades, seminaris i congressos de caràcter científic, professional i empresarial en temes relacionats amb la gestió dels recursos humans, la conducta social i econòmica i del consumidor, el màrqueting social, la gestió cultural, la innovació i la gestió del coneixement. El seu últim llibre és ¿Valores o valores económicos? ¿Qué necesitamos? (2014, Piràmide).