La Universitat avançarà l’estabilització del professorat i autoritza l’increment retributiu del seu personal

  • Office of the Principal
  • March 12nd, 2021
 
Reunió del Claustre de la Universitat de València celebrat el 11 de març a la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació

El Consell de Govern també ha aprovat les modificacions de la Relació de Llocs de Treball del PDI i del PAS, de la normativa sobre formació i funcionament de les borses de treball, a més de l’oferta acadèmica de grau, màster i títols propis, i el calendari de curs 2021-22 i el nou doble grau Dret – Economia.

En la reunió del Consell de Govern, celebrada aquest 9 de març en sessió ordinària i modalitat híbrida, s’ha acordat un conjunt de mesures que desenvolupen les polítiques d’estabilització del personal universitari, especialment en termes d’estabilització del professorat, així ho va informar la rectora en la sessió del Claustre celebrada aquest 11 de març.

Continuar avançant en l’estabilització i promoció

La rectora va informar al Claustre que es continuava avançant en ‘l’estabilització i promoció del nostre personal, tant en processos selectius de personal d’administració i serveis com en el desplegament de les carreres acadèmiques del personal docent i investigador. D’aquesta manera anem a garantir la promoció de totes les persones del PDI que estiguen acreditades a nivells superiors. Eixe era el nostre compromís. I continuem complint-lo’.

El Consell de Govern ha aprovat aquesta setmana una oferta pública d’ocupació per al PDI, dins dels límits insuficients de la taxa de reposició i pendent d’aprovació per la Generalitat Valenciana, que permet l’estabilització del professorat ajudant doctor que finalitza el seu contracte en 2022, així com d’una part del que finalitza contracte en 2023, avançant d’aquesta forma la seua consolidació. Igualment es contempla la promoció a titular d’universitat i a càtedra d’universitat del professorat contractat doctor i titular d’universitat acreditat durant 2020.

A més, amb aquesta oferta es continua amb el pla d’estabilització de professorat associat i la cobertura de necessitats estructurals urgents de plantilla.

Els pressupostos de la Universitat de València aprovats per a 2021 inclouen la dotació de 40 places de professorat ajudant doctor, amb un esforç pressupostari considerable. Per això hem de continuar reclamant l’eliminació de la taxa de reposició i un major finançament dels poders públics, per tal de consolidar i augmentar la plantilla de professorat permanent necessària per a oferir el servei públic de docència i investigació de qualitat que ens correspon.

Al mateix temps, aquesta oferta d’ocupació garanteix la promoció a professorat titular i a càtedra de totes les persones acreditades al llarg de l’any 2020, i continuarà amb el pla d’estabilització del professorat associat de la Universitat.

Autorització  per a l’abonament de l’increment retributiu del personal

D’acord amb allò que és preceptiu, el Consell de Govern ha aprovat l’autorització per a l’abonament de l’increment retributiu del 0.9% per als empleats i empleades públiques de la Universitat de València.

Reiteració de la sol·licitud de vacunació del personal universitari

La rectora va remetre ahir a les conselleres de Sanitat Universal i Salut Pública,  i d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, escrit en el qual els reiterava la sol·licitud que els va traslladar el passat 23 de febrer d’incloure el personal universitari en l’estratègia valenciana de vacunació del personal docent.

Aquest escrit, que reiterava la sol·licitud ja expressada verbalment i per escrit al Consell de Govern i l’oferiment dels gabinets mèdics universitaris per atendre l’estratègia de vacunació, col·laborant amb la Generalitat i contribuint a reduir la pressió sobre el sistema sanitari públic, es produeix davant l’absència de resposta a l’escrit anterior, i una vegada s’ha informat que la Generalitat Valenciana ha assolit un acord amb les organitzacions empresarials per a col·laborar en el procés de vacunació.

File in: Claustre , PAS , PDI