La UV ha augmentat el recolzament a l’estudiantat amb discapacitat durant la COVID-19

  • Office of the Principal
  • May 29th, 2020
 

Des de la declaració de l’estat d’alarma i la suspensió de la docència presencial per la crisi del coronavirus, s’han facilitat eines al professorat i alumnat amb discapacitat des del Vicerectorat d’Igualtat, Diversitat i Sostenibilitat a través d’UVdiscapacitat per a que pogueren continuar la seua formació.

La directora de UVdiscapacitat, Celeste Asensi, explica com des de l’inici de l’actual crisi, la Univesitat de València s’ha bolcat per a donar a aquest col·lectiu el suport més adient en aquesta situació.

La UV continua sent la primera universitat presencial espanyola en número d’alumnes amb discapacitat. Segons la Fundación Universia, és una de les institucions més inclusives i accessibles del país.

Com conta Asensi, aquesta nova realitat ha aparegut de sobte a les nostres vides i hem fet el possible per a poder adaptar-nos, però les persones amb discapacitat ho tenen més difícil per la seua situació de compaginar els seus estudis o treball amb les seus teràpies.

Es suma a més una problemàtica distinta i és que amb la suspensió de les visites als psicòlegs, fisioterapeutes o consultes hospitalàries, han sigut les famílies les que han assumit eixe doble rol, en gran percentatge per la figura materna.

En la part acadèmica, des d’UVdiscapacitat s’han facilitat eines per a que l’alumnat amb discapacitat poguera continuar els seus estudis en les mateixes condicions que els seus companys, ja que els recursos docents que pujava a l’Aula Virtual la majoria del professorat no era accessible.

‘Hem fet una doble vessant: per una banda, amb la formació del professorat on a través de xicotets cursos hem explicat com dissenyar material i exàmens accessibles, deixant els materials, infografies, al nostre web a l’abast de totes i tots els professors. D’altra banda, a l’estudiantat els hem ajudat per a que des de casa pogueren adaptar el seu lloc d’estudi i els hem facilitat eines de treball per a no tindre problemes d’adaptació’, informa la directora d’UVdiscapacitat.

Celeste Asensi puntualitza que ‘molts professors s’han adonat de la importància de crear material accessible amb un disseny universal d’aprenentatge. I açò és positiu per a que la nostra Universitat continue millorant la inclusió de totes les persones i sent un referent en inclusió’.

I finalitza assegurant que ‘la gran majoria dels professors i estudiants s’han adaptat ràpidament a aquesta nova situació i van a poder superar el curs en bones condicions. Amb un poquet d’esforç de totes i tots, jo crec que per al curs vinent, podem portar-ho millor que aquest any’.