Les formacions universitàries estrenen obres en el festival Serenates amb posada en escena adaptada al coronavirus

  • Office of the Vice-Principal for Culture and Society
  • June 29th, 2020
 
Orquestra i Orfeó. Foto Eduardo Alapont.
Orquestra i Orfeó. Foto Eduardo Alapont.

Diumenge, dia 28 de juny, el festival Serenates, organitzat per la Universitat de València i l’Institut Valencià de Cultura, va oferir el concert de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València i l’Orfeó Universitari de València. Les formacions universitàries estrenaren obres per a aquest festival i sorprengueren el públic amb una posada en escena totalment adaptada a la situació: l’Orquestra i l’Orfeó actuaren en diferents nivells del claustre universitari i la coral cantà amb màscara, una imatge única per a una situació excepcional.

El concert, que ha sigut gravat les setmanes prèvies a l’emissió per tècnics audiovisuals de la Universitat de València, ha suposat un repte per a l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, dirigida per Beatriz Fernández Aucejo, i per a l’Orfeó Universitari de València, dirigit per Francesc Valldecabres. A més d’haver hagut d’adaptar el programa i els assajos, han hagut d’ajustar la posada en escena. L’Orquestra actuà des del claustre guardant totes les distàncies de seguretat, i l’Orfeó, a un altre nivell: des del primer pis, i amb tots els membres cantant amb màscara.

A més, l’OUV presentà la 6a edició del projecte Residències amb l’estrena d’Alter eros, una composició de José Vicente Fuentes Castilla basada en textos eròtics de Catul i d’Ovidi. A més, anà acompanyada dels solistes Saray García i Konstantin Derri, els pianistes Juan Camilo Reyes i Paula Tamarit, i el percussionista David Tarín. Com en les edicions anteriors, l’OUV vinculà el programa musical a una temàtica social actual, aquesta vegada amb la visualització de la llibertat sexual i afectiva. En edicions anteriors ja va presentar Les noces de Stravinski, sobre els matrimonis infantils concertats; African Passion by J. S. Bach, sobre la crisi migratòria; o Dido and Aeneas, sobre l’assetjament escolar.

El concert inclou una part instrumental on es recuperà la Simfonia per a cordes núm. 4 de Felix Mendelssohn (1809- 1847) en tres moviments, una peça en què el compositor d’època romàntica deixa entreveure les seues influències de Bach per l’ús del llenguatge classicista, i una segona part vocal, en què  l’Orfeó entrà en escena, i les seccions de corda de totes dues formacions interpretaren dues composicions de Wolfgang  Amadeus Mozart (1756-1791): Lacrimosa i Ocells verim, amb una insòlita posada en escena on tots els músics canten amb màscara.

Tots els concerts d’enguany es poden veure gratuïtament en els canals YouTube del Centre Cultural La Nau de la Universitat de València, de l’Institut València de Cultura i de la plataforma MediaUni de la Universitat de València. Tots s’emetran a les 20 hores a través d’aquests canals, des d’on també es podrà recuperar el concert posteriorment.

L’edició d’enguany compta amb la col·laboració i el patrocini de la Diputació de València, l’Ajuntament de València (Cultura, Joventut i Festes), el Palau de la Música, la Fundació Banc Sabadell, Caixa Popular, EASD València i Clement pianos. 

More information: