Lliurament d'un iPad a l'estudianta Yiming Liu, guanyadora del sorteig per participar en l’‘Enquesta d'usos, hàbits i demandes culturals’ de la Universitat

  • Office of the Vice-Principal for Culture and Sport
  • November 19th, 2020
 
Ariño, Liu i Liberia a La Nau de la Universitat.
Ariño, Liu i Liberia a La Nau de la Universitat.

L'alumna de tercer curs del grau en Informació i Documentació, Yiming Liu, ha sigut la guanyadora del sorteig d'un iPad 8a generació 10,2” per participar en l’‘Enquesta d'usos, hàbits i demandes culturals de l'estudiantat de la Universitat de València 2020’. L'estudianta ha rebut el premi aquest dijous, 19 de novembre, al Centre Cultural La Nau, de mans del vicerector de Cultura i Esport, Antonio Ariño, i de la responsable de l'Observatori Cultural de la Universitat, Irene Liberia.

Entre el 28 de setembre i el 25 d'octubre, el Vicerectorat de Cultura i Esport va realitzar una enquesta en línia dirigida a tots els estudiants de grau i doble grau de la Universitat de València sobre els seus hàbits culturals i la valoració que fan de l'oferta cultural universitària. Més de 4.500 alumnes matriculats en aquest nivell d'estudis (el 12% del total) van respondre al qüestionari i la gran majoria, que així ho va decidir, va participar en el sorteig de l'iPad que s'ha lliurat aquest dijous. El sorteig es va fer mitjançant l'extracció aleatòria de tres correus entre els participants, corresponents a la persona guanyadora i dos suplents. L'acta es pot consultar ací.

Quant als resultats de l'estudi, el 32,8% dels alumnes que ha respost a l'enquesta mostra un interés molt notable per la programació cultural de la Universitat (d'un 5 sobre 5 en el 10,5% dels casos i d'un 4 sobre 5 en el 22,3%). Quant a la valoració que fan d'aquesta programació, el percentatge més alt, un 48,9%, li atorga una puntuació  de 3 sobre 5, mentre que la valoració mitjana de tots els participants en l'enquesta és d’un 2,9 sobre 5.

Cal destacar també que entre els diferents centres i serveis universitaris que programen activitats culturals, el més conegut per l'estudiantat és el Jardí Botànic (el coneix el 63% dels enquestats), seguit del Centre Cultural La Nau (amb el 60,3% de respostes afirmatives) i del Servei d’Esports (51,2%). Pel que fa a la implicació de la comunitat estudiantil en activitats i programes concrets, la ‘Benvinguda a la Universitat de València’ és la que més adeptes té: el 31,4% dels qui han respost al qüestionari afirmen haver-hi participat.

Quant a la valoració que l'estudiantat  fa de l'oferta cultural de la Universitat per sectors, la qualitat de la programació musical sembla acceptable: el percentatge més nombrós, un 45,3%, la puntua amb un 3 sobre 5. I el mateix ocorre amb l’oferta universitària de cinema i d'arts escèniques: el 45,1% i el 47%, respectivament, valoren també amb un 3 sobre 5 aquestes programacions.

L'estudi inclou, així mateix, preguntes sobre l'ús general que els alumnes fan d'internet, sobre els seus hàbits de lectura o la seua vida associativa. Com era previsible, un alt percentatge afirma estar connectat a internet gran part del dia (el 68,1%) i, sense comptar l'ús que en fan en el context de treball i/o estudis, una majoria important inverteix el temps que navega per internet en xarxes socials (74,1%), i quasi la meitat d'ells també ho fa per escoltar, descarregar o comprar música (49,3%). D'altra banda, són minoria els qui han pertangut o pertanyen a alguna mena d'associació (30,8% enfront del 69,2% que no ho ha fet mai); i preguntats sobre la classe de lectures que fan, els formats que llegeixen amb major freqüència són llibres (el 27,5% afirma que ho fa totes les setmanes i el 9,6%, una o més vegades el mes) i premsa general (el 35,1% la llegeixen totes les setmanes).

Els resultats complets de l’‘Enquesta d'usos, hàbits i demandes culturals de l'estudiantat de la Universitat de València 2020’ es donaran a conèixer pròximament a través d'un informe que publicarà en la seua web el Vicerectorat de Cultura de la Universitat de València i la Fundació General de la Universitat.

File in: Cultura