Alta participació en el Fòrum virtual d'Ocupació de Geografia i Història

  • Fundació General UV
  • 26 de febrer de 2021
 
Una tècnica davant l'ordinador, en un moment del Fòrum virtual de Geografia i Història.
Una tècnica davant l'ordinador, en un moment del Fòrum virtual de Geografia i Història.

Més de 200 usuaris van formar part de les variades xarrades i ponències desenvolupades al llarg de l'esdeveniment. Prop de 20 entitats de diferents sectors (gestió cultural, arqueologia, turisme i art) van exposar noves eixides laborals per a les persones titulades en aquesta Facultat.

El Fòrum virtual d'Ocupació i Emprenedoria de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de València es va celebrar dijous passat, 25 de febrer, amb una alta participació d'estudiants i prop de 20 empreses assistents. La jornada virtual va comptar amb organitzacions i associacions molt diverses entre si, representants de diferents sectors: gestió cultural, arqueologia, turisme i art. 

Més de 200 persones van formar part de les variades xarrades i ponències exposades al llarg de l'esdeveniment. És per això que les activitats impartides pels professionals de l'àrea van tindre un gran abast i han complit l'objectiu d'impulsar la futura ocupabilitat dels alumnes i alumnes, tant de grau com de màster. 

A través de les diferents exposicions desenvolupades per les entitats, es van oferir clàssiques i noves oportunitats laborals per a l'estudiantat i els/as titulats/as d'aquesta facultat. En aqueix sentit, durant la conferència inaugural el cofundador de Roundcubers.com i creador del concepte Mindfulness Executiu, Jimmy Pons, va posar el focus en una sèrie de noves eixides professionals. 

La trobada sobre el món de la geografia i la història va ser organitzat per UVocupació, a través del Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius, en col·laboració amb la Facultat. Així mateix, l'equip d'UVempleo va estar disponible en totes les sessions amb assessorament professional als participants, informació i resolució de dubtes sobre el funcionament del fòrum, suport i orientació en temps real.

Programació
L'interessant programa va començar a les 9.30 hores amb la inauguració a càrrec de representants del centre i de la Universitat de València. La rectora de la Universitat de València, M.ª Vicenta Mestre, ha remarcat que els fòrums d'ocupació “són una mostra de la nostra resposta adaptativa, de la capacitat d'ajustar-nos a la nova realitat que ens ha tocat viure, demostrant el gran potencial transformador tant de la nostra institució com de la societat valenciana en el seu conjunt”. 

A més, ha afegit que “la missió de formació que tenim com a universitat pública no està completa si no us acompanyem en la inserció laboral per a desenvolupar-vos professionalment. Totes i tots contribuïm a consolidar l'orgull institucional per la tasca que la Universitat de València fa”. 

Josep Montesinos, el degà de la Facultat de Geografia i Història, va agrair a totes les persones i entitats que van fer possible la realització d'aquest primer fòrum d'ocupació virtual, “un fòrum diferent per la situació sanitària però que no ha disminuït en qualitat i èxit tant per a l'alumnat com per a les empreses”. 

Després va ser el torn de la primera conferència: 'Claus per a adaptar-se a un món en constant canvi i incertesa'. La sessió va ser presentada pel vicedegà de Cultura i Participació estudiantil, Emilio Iranzo, i va ser a càrrec de Pons, qui va abordar rellevants temes de la situació actual.

L'esdeveniment va continuar amb diverses taules redones dedicades a les eixides professionals a Espanya i a l'estranger, i a l'emprenedoria, moderades per Mª Luisa Vázquez d'Ágredos Pascual, vicedegana de Qualitat, Innovació Educativa i Relacions Internacionals. Les intervencions es van posar en marxa de la mà de Pablo González Tornel, director del Museu de Belles arts Sant Pius V; Carles d'Andrés Ruiz, geògraf dedicat a les energies renovables; Javier Saura, arxiver i la professora de la UNED Diana Carrió Invernizzi.

A continuació, va ser el torn del contacte directe entre les persones participants i les prop de 20 empreses. En la visita als estands de les organitzacions els assistents van poder accedir a la sala d'atenció en línia de cada entitat, conversar amb els representants i conéixer les seues oportunitats laborals. Aquest bloc va donar pas a l'últim ítem del programa, i no per això menys important: el reconeixement a les empreses i networking entre entitats, una activitat està pensada per als responsables i professionals de les companyies, que van tindre una sala exclusiva per a intercanviar idees.

Més informació: