Calendari de publicació de les mesures excepcionals en estat d’alarma

  • Gabinet de la Rectora
  • 16 de març de 2020
 

Entre els dies 11 i 13 de març es publicà un conjunt de resolucions de la Generalitat Valenciana que establiren un conjunt de mesures per a limitar la propagació o contagi pel coronavirus COVID-19, i el dissabte 14 de març es declarà l’estat d’alarma a Espanya. Per tal de donar compliment a les disposicions normatives, la Universitat de València publica un calendari amb les previsions de publicació de les mesures excepcionals adoptades a la UV per a contribuir a la contenció de l’expansió del COVID-19.

Des de l’inici de la crisi sanitària per l’expansió del coronavirus COVID-19, la Universitat de València ha estat en permanent coordinació amb les autoritats de Salut Pública de la Generalitat Valenciana en l’aplicació de mesures i protocols d’actuació a l’àmbit universitari.

Cronologia de les mesures adoptades per la Generalitat i la resposta de la Universitat

El passat 11 de març la Generalitat, d’acord amb la Universitat de València, va suspendre les pràctiques formatives en centres sanitaris valencians, públics i privats, mentre que poc després de les 20h del dia 12 de març la Consellera de d’Innovació, Universitats, Investigació i Societat Digital anuncià, junt al President de la Generalitat, la Consellera de Sanitat Universal i Salut Pública i el Conseller d’Educació, Cultura i Esport, la suspensió temporal l’activitat educativa i formativa presencial en la Comunitat Valenciana. Tot un altre conjunt de resolucions addicionals es publicaren entre els dies 11 i 13 de març per tal de limitar la propagació i contagi del COVID-19.

El mateix dijous 12 de març de matí, prèviament a aquesta decisió de la Generalitat, s’havia reunit el Comitè d’Emergències de la Universitat de València amb deganes, degans i directora de centres, representació sindical dels treballadors i treballadores i dels seus òrgans de representació així com amb representats d’estudiants en el Consell de Govern i de l’Assemblea General d’Estudiants.

En eixa reunió es va acordar, a proposta de la rectora, mantenir el calendari acadèmic i laboral, de manera que entre els dies 16 i 20 de març (ambdós inclosos), la Universitat de València roman sense activitat. També s’acordà un conjunt de mesures addicionals d’aplicació a la Universitat de València, alineades amb les decisions del govern de la Generalitat. Aquesta decisió es va comunicar a la comunitat universitària el matí del dijous 12 de març.

Es pot consultar aquesta informació ací: http://links.uv.es/t1x7vLx

Després de la publicació de la resolució de la Consellera de Sanitat Universal i Salut Pública que suspenia l’activitat acadèmica presencial, el divendres 13 de març la rectora i el Consell de Direcció de la Universitat de València es reuniren amb les i els caps de servei de la Universitat per tal d’avaluar diferents escenaris possibles d’implementació de  plans contingents de la Universitat per tal de garantir la docència, la gestió econòmica i la gestió administrativa d’una manera no presencial.

Es pot consultar aquesta informació ací: http://links.uv.es/xNw7rNe

A la fi del matí del divendres 13 de març la rectora de la Universitat de València, Mª Vicenta Mestre, després de reunir-se amb el Consell de Direcció de la institució, va publicar una resolució amb un conjunt de mesures de caràcter excepcional que suposava la supressió d’activitats de determinats serveis universitaris i el tancament d’edificis i equipaments universitaris de caràcter cultural, esportiu i biblioteques a partir de les 15h del mateix divendres 13 de març.

El document complet de resolució està disponible en aquest enllaç:

https://www.uv.es/coronavirus/Resolucio_mesures_generals_excepcionals_UV_13-03-2020.pdf

La notícia sobre aquesta resolució es pot consultar ací: http://links.uv.es/4i45joR

Des del divendres 13 de març la gerència, vicegerències, vicerectorats i serveis de la Universitat de València treballen en l’establiment d’aquests plans de contingència per garantir la continuïtat de l’activitat universitària davant diferents escenaris d’evolució de l’expansió del coronavirus.

La UV davant la declaració de l’estat d’alarma

El dissabte 14 de març el Boletín Oficial del Estado (BOE) publicava el Reial Decret 463/2020 pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19.

Es pot consultar el Reial Decret en aquest enllaç: http://links.uv.es/R7e4SB0

Eixa mateixa nit la rectora de la Universitat de València, Mª Vicente Mestre, es va adreçar a la comunitat universitària destacant que ‘vivim en escenaris que canvien no ja de dia en dia, sinó en qüestió d’hores’.

En eixe context el Consell de Direcció de la Universitat de València ha preparat un conjunt de disposicions que, en el marc d’una universitat pública moderna i descentralitzada com és la Universitat de València, estan adreçades a la consecució dels següents objectius:

  • El desplegament de la normativa estatal i autonòmica que ens és d’aplicació en una situació d’estat d’alarma i com a institució pública valenciana;
  • Garantir espais de treball segurs i saludables, centrats en la seguretat de les persones i, per tant, adreçats a impulsar mesures de treball a distància o teletreball que permeten reduir al màxim la presencialitat en els edificis i instal·lacions de la Universitat de València;
  • Garantir el funcionament sense interrupció del servei públic universitari. Per tal de garantir-ho s’establiran els plans contingents per a la continuïtat del servei públic universitari;
  • La coordinació de la gestió de les estructures universitàries i la informació a la representació sindical de treballadores i treballadors en un context de canvi de condicions de treball derivades d’aquesta situació excepcional i amb les i els estudiants en el marc de mesures de docència a distància i/o en línia.

Nivells d’implementació de les mesures excepcionals adoptades

El Consell de Direcció està desenvolupant una estructura d’implementació del Reial Decret que declara l’estat d’alarma, les ordres i resolucions que el despleguen i les resolucions de la Generalitat Valenciana que parteix de les resolucions de la rectora que donen cobertura a un conjunt d’instruccions de gestió de vicerectorats i de la gerència que permetrà a les persones responsables dels centres, departaments i serveis de la Universitat de València adoptar les decisions corresponents i emetre les ordres de gestió en un context coordinat a nivell universitari amb les disposicions governamentals estatals i autonòmiques.

Reunions de coordinació amb el Ministeri, GVA i CRUE  i calendari provisional

D’acord amb el calendari acadèmic i laboral de la Universitat de València, fins el 20 de març (inclòs), les nostres instal·lacions romanen tancades.

En aquest temps estan treballant el Consell de Direcció i els serveis universitaris en el document general de resolució de mesures addicionals que completen la resolució de la Rectora del passat divendres 13 de març.

Aquesta Resolució es publicarà al llarg del dilluns dia 16 de març després de les reunions que està mantenint successivament aquest matí la Rectora de la Universitat de València amb la Consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital de la Generalitat Valenciana, amb el Ministre d’Universitats i amb la direcció de la Conferència de Rectores i Rectors d’Universitats d’Espanya (CRUE).

Les reunions que per videoconferència s’estan celebrant tenen per objecte una posició coordinada del Sistema Universitari Estatal i compartir experiències de gestió amb sistemes universitaris públics autonòmics que s’han enfrontat en els darrers dies a escenaris d’expansió del COVID-19 més adversos que el que, a hores d’ara, experimenta la Comunitat Valenciana.

Posteriorment a la publicació de la resolució de la rectora, entre el dilluns 16 i el dimarts 17 està previst que s’implementen les instruccions de gestió de la gerència i vicerectorats que despleguen les resolucions de la rectora en matèria d’obertura d’edificis i instal·lacions, impartició de docència en línia i no presencial, gestió dels serveis universitaris, treball no presencial, prestació de serveis d’empreses concessionàries, i seguretat i salut tant d’espais com de persones.

El calendari provisional previst suposarà que, abans de les 14 hores del dia 20 de març, totes les persones de la Universitat de València disposen d’una informació veraç, clara i precisa, dels procediments de treball i la forma de prestació de serveis per part de cada centre i servei de la nostra Universitat.

Pot accedir al document complet ací:

https://www.uv.es/coronavirus/Emergencia_COVID-19_desplegament_normatiu_i_instruccions_calendari_previsional.pdf

Comunicació en situació d’estat d’alarma

Des del divendres dia 13 de març, i davant la situació excepcional que travessem, el web corporatiu de la Universitat de València, www.uv.es, va migrar a una nova estructura de continguts principals que anirà adaptant-se al llarg dels propers dies per tal de traslladar informació directa i clara de les mesures que aniran adoptant-se al llarg d’aquesta i les properes setmanes.

A més de la informació directa traslladada a la comunitat universitària per correu electrònic, s’ha creat una llista de distribució d’informació sobre COVID-19 que permet rebre totes les noves informacions publicades per la UV en relació a aquesta situació excepcional. Qualsevol persona, siga o no membre de la comunitat universitària, es pot subscriure a aquesta llista de distribució directament ací (http://links.uv.es/0BNyfAz) i també en el web corporatiu www.uv.es

La Universitat de València fa una crida a atendre únicament informació de caràcter oficial, que es proporciona en els mitjans propis de la Universitat de València (www.uv.es i correu electrònic). En aquest context de crisi és fonamental combatre les notícies falses (fake news) i atendre les indicacions de les autoritats competents.

Els comptes corporatius de la Universitat de València en els mitjans socials serviran de suport a la comunicació en aquest període excepcional d’emergència de salut pública.

Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies