La Càtedra d'Ètica Empresarial IECO-UV proposa a Harvard difondre l'exemple de persones que governen les organitzacions amb lideratge ètic.

  • Gabinet de la Rectora
  • 31 de juliol de 2019
 
La Càtedra d'Ètica Empresarial IECO-UV proposa a Harvard difondre l'exemple de persones que governen les organitzacions amb lideratge ètic.

El debat, que acaba de ser publicat en el Canal de YouTube de la Universitat d'Harvard, i que es va celebrar en la seu del Real Col·legi Complutense a Harvard, es va centrar en com contribuir a enfortir l'ètica en els negocis en un sentit positiu i d'excel·lència humana, contribuint així a la confiança en les organitzacions.

Aquesta setena edició dels Col·loquis Internacionals IECO-RCC ha portat per títol “Ethics and Trust Matter in Business: A tribute to the Legacy of Michael Hoffman”, en homenatge a l'acabat de morir i pioner a nivell mundial en temes d'ètica empresarial, el professor W. Michael Hoffman. Amb el seu exemple i més de 40 anys de treball, Michael deixa un llegat per a promoure en les noves generacions a adoptar un vertader lideratge ètic.

L'edició d'enguany celebrada el passat 4 d'abril, va ser moderada per Danilo Petranovich, Director del AAI, qui va realitzar una presentació de l'activitat. A continuació va donar pas a la intervenció dels participants: Donna Hicks, professora de la Universitat d'Harvard; Dawn-Marie Driscoll, membre del Consell Assessor del Hoffman Center for Business Ethics de la Universitat de Bentley University; Jim Hackett, empresari i professor d'ètica empresarial en l'Arrisse University; William Bowman, empresari i professor de lideratge en la Busch School of Business, (CUA) i Fidel García-Guzmán, CEO de Guzman Global, empresa patró de la Càtedra d'Ètica Empresarial IECO-UV.

Aquesta sèrie de col·loquis va ser concebuda fa set anys pel professor Manuel Guillén, Fundador i Director del IECO i de la Càtedra d'Ètica Empresarial IECO-UV. Manuel és actualment Representant de la Universitat de València en el RCC a Harvard. Des de 2016, l'esdeveniment ha sigut coorganitzat i donat suport pel Abigail Adams Institute, de Cambridge. Aquesta iniciativa té com a objectiu promoure la reflexió interdisciplinària sobre temes relacionats amb l'ètica empresarial i la confiança en les organitzacions entre acadèmics i professionals de l'àrea de Boston.

El col·loqui, va ser gravat pel servei audiovisual de la Universitat d'Harvard, i des d'aquesta setmana està disponible en el canal de YouTube d'aquesta prestigiosa universitat nord-americana.