La Càtedra l’Horta de València visibilitza les dones que gestionen nous models de negocis agraris

La Facultat de Geografia de la Universitat de València acull aquest dimecres 27 la taula redona “Visibilitat/invisibilitat de les dones de l’Horta de València”, una iniciativa posada en marxa per la recentment creada Càtedra l’Horta de València. Territori Metropolità. En l’acte, que comença a les 12.30 hores a la Sala Palmireno, s’analitzarà i es debatrà l’evolució del paper de la dona en l’horta, es presentarà la càtedra i es projectarà l’audiovisual “Entre el dia i la nit no hi ha paret”.

En la taula participaran Alba Herrero i Natalia Castellanos (Col·lectiu Les Espigolaores) i Amparo Martí (del sindicat agrari la Unió), les quals, des de la seua tasca en l’Horta, explicaran el retorn de llauradores al camp, amb un esquema diferent. Si tradicionalment a les dones se’ls havia atribuït la responsabilitat d’alimentar i cuidar la família baix un esquema patriarcal, actualment s’ha produït un canvi amb l’arribada de dones titulars d’explotacions que es dediquen a un model de negoci orientat als nous hàbits de consum de les societats postindustrials. Es tracta de l’agricultura ecològica, la venda directa o els lliuraments a domicili, entre d’altres. En el debat també es tractarà si aquesta tendència pot arribar a fructificar a llarg termini a l’Horta de València.

En l’acte, a més, es presentarà la Càtedra l’Horta de València. Territori Metropolità per part del vicerector de Projecció Territorial i Societat de la Universitat, Jorge Hermosilla; i els codirectors, els professors Enric Guinot, d’Història Medieval i Joan Carles Membrado, de Geografia. L’audiovisual correrà a càrrec del Col·lectiu Les Espigolaores.

La Càtedra l’Horta de València ha estat creada recentment per l’Ajuntament de València com a càtedra institucional amb la finalitat de divulgar i difondre el coneixement sobre l’Horta en els més diversos aspectes, amb especial referència a les persones que l’habiten, el territori, el paisatge, els sistemes de regadiu i el patrimoni.

Pots consultar el programa de la taula redona ací