El catedràtic de la Universitat José Antonio Sobrino, premi Jaume I de Protecció del Medi Ambient

José Antonio Sobrino.

El catedràtic de Física de la Terra de la Universitat de València José Antonio Sobrino ha rebut aquest dimarts el premi Jaume I de Protecció del Medi Ambient. El jurat ha destacat les seues investigacions en els canvis planetaris i ha creat algorismes per a calcular la temperatura de la superfície de la Terra i els oceans. També un llicenciat per la Universitat de València, José García-Montalvo, ha rebut el premi d'Economia.

José Antonio Sobrino és president de l’Associació Espanyola de Teledetecció (AET) per al període 2017-2021. Dirigeix la Unitat de Canvi Global de l’Image Processing Laboratory (IPL), situada al Parc Científic de la Universitat de València. La seua carrera investigadora se centra en l’estudi dels canvis que pateix el planeta, analitzats mitjançant satèl·lits de Teledetecció, així com en el tractament digital d'imatges subministrades per aquests.

Ha publicat més de 250 treballs en revistes nacionals i internacionals, ha realitzat més de 200 comunicacions en congressos i ha dirigit 16 tesis doctorals i 25 treballs de recerca, molts d’ells subvencionats per organismes nacionals, la Unió Europea i l’Agència Espacial Europea.

És president fundador de la sèrie de congressos Recent Advances in Quantitative Remote Sensing, i coordinador del Land Product Validation/Land Surface Temperature and Emissivity (LPV/LSTE) del Committee on Earth Observations Satellites (CEOS). En 2010 va rebre el premi Carta de Poblament de la ciutat de Torrent, en la modalitat de Ciència, Tecnologia i Medi ambient.

José García-Montalvo

Per la seua banda, José García-Montalvo és catedràtic d'Economia Aplicada a la Universitat Pompeu Fabra. Llicenciat en Ciències Econòmiques amb Premi Extraordinari (1987) per la Universitat de València, Primer Premi Nacional Fi de Carrera (1988, Ministeri d'Educació i Ciència) i doctor en Economia per la Universitat de Harvard (1993), actualment és director del Departament d'Economia i Empresa de la Pompeu Fabra. Ha publicat 13 llibres i més de cent articles en revistes. Està especialitzat en econometria, desenvolupament econòmic, mercat laboral dels joves i economia de l'habitatge.