Celebrat el webinar "Educar en temps de COVID-19: problemàtiques i possibles solucions"

  • Gabinet de la Rectora
  • 8 d’octubre de 2020
 

El grup de recerca Evaluación Económica Pública (EVALPUB) de la Facultat d'Economia ha realitzat aquest seminari per aportar idees i experiències sobre com afrontar els reptes de l'escolarització universitària i no universitària en temps de la COVID-19.

L'actual context de pandèmia pel coronavirus, que afecta a tots els àmbits de la societat i en especial rellevància al sector educatiu, ha portat a EVALPUB a centrar exclusivament la segona edició sobre l'avaluació de les polítiques públiques en la situació per la qual travessa l'educació en els seus diferents nivells.

Representants de diferents universitats públiques espanyoles, organitzacions com Save the Children o l'Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscarl (AIREF) i membres de governs autonòmics i centrals són els experts que han debatut sobre la complexa situació en la qual es troba el món educatiu post-COVID. Així, el panell d'especialistes ha analitzat com minimitzar els efectes negatius del coronavirus en el sistema educatiu i intentar pal·liar el seu possible impacte negatiu en la desigualtat.

Saber com la pandèmia ha modificat o pot modificar les metodologies pedagògiques, l'increment de la utilització de les noves tecnologies, la rellevància de la formació del professorat, el manteniment o no del currículum, la contractació o no de professors, dotació d'ordinadors a aquells alumnes amb determinades característiques socioeconòmica, connexió a Internet, .. són alguns dels diversos temes que s'han examinat.

La rectora de la Universitat de València, M.ª Vicenta Mestre, ha inaugurat aquest fòrum destacant ‘la gran importància que té el realitzar bones polítiques públiques d'educació des dels diferents governs davant la crisi mundial que estem patint’. A més, la rectora ha remarcat ‘l'enorme esforç que es va fer ja al març però que es continua fent hui dia des de la Universitat per tal d'adaptar una docència 100% presencial a un model mixt amb gran càrrega lectiva online’. 

Per part seua, el moderador del seminari i investigador de la Facultat d'Economia, Mauro Mediavilla, ha assenyalat que tallers com aquest ‘són de vital importància perquè les polítiques públiques que s'estan duent a terme en educació hui dia han de ser avaluades per a saber si funcionen o no de cara al futur, perquè segons ens avisen els experts, aquesta situació s'allargarà en el temps’. 

El grup d'investigació Avaluació Econòmica Pública (EVALPUB) forma part del Departament d'Economia Aplicada i el seu objectiu es basa en una investigació rigorosa i d'utilitat per als gestors i usuaris de les polítiques públiques. Les seues línies d'investigació són molt àmplies, des de la microsimulació d'impostos i prestacions i l'economia regional i el federalisme fiscal, passant per l'economia de l'educació, la cultura, la salut, els serveis socials o el medi ambient.

L'any passat es va realitzar unes primeres jornades presencials sota el títol I Workshop en Avaluació de Polítiques on els temes tractats van ser l'avaluació de polítiques públiques educatives, l'atenció a persones de la tercera edat, avaluació d'impacte, pobresa i desigualtat.