Comunicat de la Rectora i el Consell de Direcció de la Universitat de València en contra de la intervenció militar russa a Ucraïna

• Gabinet de la Rectora
  • 25 de febrer de 2022

Bandera d'Ucraïna

Davant la intervenció militar del govern rus a Ucraïna, la rectora i el consell de direcció de la Universitat de València, en nom de la institució acadèmica, volen expressar la condemna institucional més rotunda a aquesta inacceptable acció bèl·lica.

La Universitat de València està al servei del desenvolupament intel·lectual i material dels pobles, del progrés del coneixement i de la pau, d’acord amb allò que estableixen els nostres Estatuts.

Refermant-se en els seus valors institucionals, la Universitat de València, membre de l’aliança d’universitats europees FORTHEM, de la Xarxa Vives d’Universitats, de CRUE-Universidades Españolas i de l’Associació Europea d’Universitats, s’ha posicionat en totes aquestes estructures en els corresponents comunicats de condemna a l’ocupació militar d’Ucraïna per part de Rússia.

La Universitat de València condemna aquesta violació del dret internacional, i apel·la al comportament fraternal establert a la Declaració dels Drets Humans, així com a la defensa del dret a la llibertat i la seguretat de les persones.

Expressant la més profunda preocupació per la crisi humanitària que se’n pot derivar de les accions de guerra, la Universitat de València fa una crida a la comunitat internacional per resoldre aquest conflicte i atendre a les persones refugiades en condicions de dignitat.

Finalment, la Universitat de València expressa la seua solidaritat amb el poble ucraïnès, i especialment amb les vint-i-sis institucions d’ensenyament superior i de recerca d’Ucraïna així com amb l’estudiantat d’aquesta nacionalitat que cursa estudis universitaris a València.

La rectora i membres del consell de direcció assistiran el dissabte 26 de febrer a les 18 hores a la concentració convocada contra la guerra per diverses entitats de la societat valenciana, a la Plaça de la Mare de Déu de València. Animem a la comunitat universitària a assistir a aquesta concentració.

___

Documents relacionats:

Declaració Universal de Drets Humans a la web de l’ONU:

Comunicat de l’Associació Europea d’Universitats (EUA):

Comunicat de CRUE-Universidades Españolas:

Comunicat de la Xarxa Vives d’Universitats:

Comunicat de FORTHEM Alliance:

Arxivat en: