El Departament d’Educació Comparada presenta quatre llibres amb treballs de les seues línies de recerca

  • 8 de març de 2017
 
Llibres presentats pel Departament d’Educació Comparada

El Saló de Graus de la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació de la Universitat de València acull la presentació, dilluns dia 13, de quatre llibres editats entre finals del 2016 i començaments del 2017 pel Departament d’Educació Comparada i Història de l’Educació. Les obres agrupen un conjunt d’escrits, experiències i reflexions referits a les línies de recerca del departament: història de l’educació, educació comparada i internacional, i política de l’educació.

Els títols dels llibres que es presentaran són: ‘La formación inicial del profesorado de educación secundaria’; ‘Educar en temps de guerra’; ‘Jacarandá: escritos de educación comparada e internacional’ i ‘Abriendo veredas: material pedagógico para docentes de la secundaria rural itinerante’. L’acte tindrà lloc a les 12 hores. Hi assistiran i intervindran les persones que han coordinat les publicacions, així com Andrés Payá, director del Departament d’Educació Comparada i Història de l’Educació.

“Les quatre monografies que es presenten corresponen a obres col·lectives realitzades per professorat del Departament, així com altres investigadors, sobre les principals línies de recerca d’aquest. Són el resultat del treball realitzat en projectes de cooperació al desenvolupament, jornades científiques o línies de recerca que preocupen i a les quals es dediquen els professors i col·laboradors d’aquesta unitat docent i investigadora de la Universitat de València”, ha indicat Andrés Payá.

‘La formación inicial del profesorado de educación secundaria’ (DDAA, Tirant Humanidades, 2016) tracta de la preocupació internacional per la formació del professorat d’educació secundària. Justifiquen aquesta inquietud la particular responsabilitat d’aquest nivell educatiu per al futur dels estudiants, l’augment massiu de l’escolarització i les diferents característiques i necessitats específiques de suport educatiu de l’alumnat.

L’obra ‘Educar en temps de Guerra’ (DDAA, Institució Alfons el Magnànim, 2016), tracta l’educació i l’escola en el context de la Guerra Civil espanyola, tant al front com a la rereguarda, i l’intent d’educar, en paraules dels autors, en el més ampli sentit social i cultural. L’obra repassa el context històric espanyol i exposa el debat pedagògic i la recuperació de les experiències dels inicis del segle XX, temps de guerres a Europa. 

‘Jacarandá: escritos de educación comparada e internacional’ (Joan Maria Senent, Luis Miguel Lázaro, Universitat de València, 2016) aplega diversos textos que analitzen aspectes de la realitat educativa llatinoamericana des de diversos angles; i també pràctiques i contextos educatius espanyols. A més, l’obra realitza anàlisi de caràcter supranacional, fonamentalment europeu, sobre finançament universitari, TIC, educació transfronterera i metodologia de l’ensenyament d’idiomes estrangers.

‘Abriendo veredas. Guía de recursos pedagógicos para docentes de la secundaria rural itinerante’ (Joan María Senent, Ana de Anquín, Universitat de València i Fundació Càtedra UNESCO, 2017) és un llibre el principal propòsit del qual és contribuir a l’enfortiment de l’educació rural i intercultural. Planteja concretar els objectius de l’educació argentina, amb ple reconeixement de les característiques culturals i ambientals dels grups socials fins als quals arriba la itinerància. 

La publicació d’aquests quatre llibres ha sigut possible per la política editorial del Departament d’Educació Comparada i Història de l’Educació de la Universitat de València, i ha tingut l’ajuda i el suport d’institucions com la Càtedra UNESCO de la Fundació General de la Universitat de València, la Institució Alfons el Magnànim de la Diputació de València o l’editorial Tirant lo Blanc.