Un equip de la Universitat presenta unes infografies per a la pràctica de l'Educació Física a les escoles en temps de Covid 19

  • Gabinet de Premsa
  • 15 de setembre de 2020
 
Jorge Lizandra i Xelo Valls en la presentació
Jorge Lizandra i Xelo Valls en la presentació

El grup d'Investigació Activitat Física, Educació i Societat de la Universitat de València i la Federació d'Ensenyament de CCOO PV han presentat un estudi sobre com ha de realitzar-se la pràctica de l'Educació Física en els centres educatius en el context de pandèmia.

L'estudi, dirigit a professorat d'Educació Física, recull en forma d'infografies les recomanacions i principis per a una tornada segura.

En la presentació han participat l'investigador de la Universitat Jorge Lizandra i la secretària general de la Federació d'Ensenyament de CCOO PV, Xelo Valls.

Activitats individuals com botar a la corda, el frisbi (disc volador) o ball, i la major presència possible a l'aire lliure són les recomanacions per a adaptar l'assignatura d'Educació Física a la situació de pandèmia, enfront d'altres esports d'equip i de contacte com el futbol o el judo. Així, la iniciativa inclou que l’alumnat faça amb la família les activitats que no puga fer en classe, desenvolupar activitats sociomotrius amb criteris de seguretat, secundar-se en les noves tecnologies, fomentar activitats que reduïsquen l'impacte mediambiental i respectar la diversitat socioeconòmica, física i sexual.

Lizandra ha explicat que junt a unes normes generals de rutines higièniques i de distanciament, les infografies s'han desenvolupat en quatre blocs: condició física i salut, jocs i esport, expressió corporal i activitats adaptades al medi natural.

En el primer bloc destaca botar a la corda, com una activitat que es pot desenvolupar amb un alt o baix impacte i que equivaldria a vint minuts de carrera contínua, i apunta que pot realitzar-se amb música i crear diferents passos.

Entre els jocs i esports, aposta pels de pista dividida com el tennis, uns altres com el golf o la petanca, jocs populars (pilota o sambori) i adaptats, així com jocs d'invasió amb disc i sense contacte físic.

En l'apartat d'expressió corporal, planteja poder fer coreografies de ball o dansa individuals, amb les quals puguen fer-se un muntatge mantenint les distàncies i entre les propostes en el medi natural, s'apunta, per exemple, córrer, anar amb bici o l'orientació amb brúixola, amb separació i en grups xicotets.

El professor de la Universitat ha recordat que l'activitat física és essencial per a la socialització i que igual que les activitats plàstiques o musicals, aquesta va ser també una solució en el confinament.

Les infografies ja han sigut distribuïdes per tots els centres del territori valencià i al professorat per a tindre-les com una proposta que busca adaptar l'educació física a les condicions canviants de la COVID-19. A més, segons la varietat d'entorns i circumstàncies docents, és necessari que el professorat ajuste les classes als seus condicionants particulars.

Més informació: