L’Escola de Pensament Lluís Vives analitza la situació dels drets humans amb motiu del 70 aniversari de la Declaració Universal

L’Escola Europea de Pensament Lluís Vives de la Universitat de València ha organitzat el cicle de conferències ‘Drets en moviment’ en què s’analitzarà la situació actual dels drets humans. Els actes tindran lloc al Centre Cultural La Nau a partir del 16 d’octubre i els organitzen el Vicerectorat de Cultura i Esport, la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, l’Aula d’Història i Memòria Democràtica i la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació de la Universitat de València amb motiu del setanta aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans.

L’objectiu d’aquest cicle és analitzar els drets com a fenomen sociocultural i polític, que corre el risc de ser concebut com un repertori immutable en les societats dinàmiques en què vivim. Totes les conferències tindran lloc a l’Aula Magna, a les 19 hores. L’entrada és lliure i limitada a la capacitat de la sala.

L’experta en polítiques públiques Isabel Martínez iniciarà el cicle amb la conferència Drets de les persones majors en el segle XXI el pròxim 16 d’octubre. Isabel Martínez és la presidenta de Helpage International España, un moviment global a favor dels drets de les persones majors, i va ocupar el lloc de secretària general de Política Social en el Govern de José Luis Rodríguez Zapatero.

Mikel Mancisidor, membre del Comité de Drets Econòmics, Socials i Culturals de Nacions Unides, prendrà el relleu en la programació per a parlar sobre Evolució del dret humà en la ciència el 23 d’octubre; Esteban Beltrán, director d’Amnistia Internacional España, analitzarà Cap a on van els drets humans en el segle XXI el 27 de novembre; la magistrada i sòcia fundadora de l’Associació de Dones Jutgesses Lucía Avilés tractarà els Drets humans i els drets de les dones el 28 de novembre; el catedràtic de Dret Civil i delegat per a la Protecció de Dades de la Universitat de València, Javier Plaza, parlarà sobre els Drets en la societat digital el 3 de desembre; i el periodista Manuel Jabois ho farà sobre Mentides en l’era de la postveritat el 18 de desembre

Com a complement al cicle de conferències, Amnistia Internacional i el Vicerectorat de Cultura de la Universitat de València han organitzat una exposició per a commemorar el setanta aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans, que s’inaugurarà a la Sala Oberta de La Nau el 27 de novembre, a les 20.30 hores. Amb el títol El disseny valencià per a la defensa dels drets humans, la mostra acosta el treball de trenta dissenyadors i dissenyadores valencianes.

A més, el dijous 20 de desembre, a les 19 hores, es projectarà el documental Grietas. Xuban Intxausti és el director d’aquesta obra, presentada per Amnistia Internacional, la qual aborda les violacions dels drets humans a Espanya.

L’Escola Europea de Pensament Lluís Vives és un projecte cultural, impulsat des del Vicerectorat de Cultura i Esport, amb la gestió de la Fundació General de la Universitat de València, que es configura com un espai per a la reflexió i el debat participatiu i crític sobre els assumptes d’actualitat. L’Escola, a més, té la participació d’altres actors de l’administració pública i de la societat civil: Presidència de la Generalitat, Ajuntament de València, Conselleria de Transparència, Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, Acadèmia Valenciana de la Llengua, Institut Alfons el Magnànim, Escola Europea d’Humanitats i Caixa Popular.