La Facultat de Magisteri acull el VII Seminari Iberoamericà CTS

  • Gabinet de la Rectora
  • 19 de novembre de 2020
 

Aquesta edició, aprofitant les dues dècades des de la celebració del primer seminari, tractarà el tema “Vint anys d’avanços i nous desafiaments en l’Educació CTS per a la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

La Facultat de Magisteri de la Universitat de València acull des del 19 fins el 21 de novembre el VII Seminari Iberoamericà CTS que du per nom “Vint anys d’avanços  i nous desafiaments en l’Educació CTS per a la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)” tractarà els reptes urgents per a l’ensenyança en Ciències, impulsant la formació d’una ciutadania preparada i activa front als greus problemes socioambientals als que ens enfrontem.

El seminari, adreçat a físics, químics i biòlegs que es dediquen a la investigació i a formar al professorat de primària i secundària de ciències per motius sociosanitaris, s’ha agut de celebrar telemàticament i coincideix amb el vint aniversari des de la celebració l’any 2000 del primer seminari iberoamericà CTS. A més a més, compta amb la participació d’unes 200 persones de països com Argentina, Brasil, Chile, Colombia, Costa Rica, Cuba, Espanya, Estats Units, Mèxic, Portugal, Uruguay.

L'acte inaugural ha comptat amb la participación de Amparo Vilches, coordinadora del VII Seminari; Isabel P. Martins, presidenta de AIA-CTS, Asociación Iberoamericana CTS en Educación científica; Oscar Barberá, degà de la Facultat de Magisteri; M. Vicenta Mestre, rectora de la Universitat de València; i Mireia Mollà, consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

Per la seua part, Mestre ha volgut destacar la importància de jornades com aquesta i més encara girant al voltant dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, remarcant que "es clau que tinguem la capacitat de crear espais de reflexió sobre el futur, però també sobre el present i el passat, per generar nous impulsos, experiències i reflexions".