La Fundació General publica el seu Informe Anual amb més de mig miliar d’accions desenvolupades al 2018

• Fundació General UV
  • 8 d’abril de 2019

Xiqeuts jugant a La Nau dels Xiquets i les Xiquetes

La Fundació General de la Universitat de València ha publicat l’informe anual relatiu a la seua activitat desenvolupada al llarg de l’any 2018, aprovat pel seu Patronat el dia 26 de març. Aquesta informació està disponible per a consulta al web de Fundació www.fundaciouv.es.

Les accions dutes a terme al llarg de 2018 per la Fundació General responen a les tres grans àrees que conformen la seua estructura organitzativa: Cultura i Formació, Serveis Universitaris i Solidaritat. En resum, més de mig miliar de projectes, programes i accions desenvolupades d’accés públic i en línia.

En l’apartat cultural, la Fundació ha col·laborat en la producció, coordinació, muntatge i/o difusió de 27 exposicions que han visitat desenes de milers de persones a diversos espais de la Universitat: Centre Cultural La Nau, Col·legi Major Rector Peset o Palau de Cerveró.

En aquest mateix apartat es troba la l’activitat duta a terme per la Col·lecció Martínez Guerricabeitia, encarregada de gestionar i difondre la col·lecció d’art contemporani de la Universitat de València. En 2018 va organitzar tres grans mostres dedicades a l’obra de Rafael Armengol, Joan Verdú i Isidre Manils. A més, s´ha treballat per mostrar una part de la col·lecció al Menador espai cultural de Castelló i també en una mostra al Monestir de Sant Miquel dels Reis.

En el capítol musical, l’Àrea d’Activitats Musicals ha organitzat més de 70 concerts, interpretats per l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, de la qual s’ha fet càrrec Beatriz Fernández; el Club Coral La Nau Gran i l’Escola Coral La Nau, a càrrec de Mònica Perales; l’Orfeó Universitari de València, amb la direcció de Francesc Valldecabres; i la Colla de Dolçaines i Percussió de la Universitat, dirigida per Juan Ramon Martí i Chulià. Ací s’inclou l’organització del festival ‘Serenates a La Nau’, una cita anual amb la música que té lloc al claustre de l’edifici històric de la Universitat en estiu. Més de 27.000 espectadors han gaudit de tota aquesta oferta.

La secció d’Arts Escèniques de la Fundació General ha participat en la gestió de 64 representacions teatrals i de dansa, l’assistència de públic de les quals ha superat les xifres d’anys anteriors sobrepassant els 6.000 espectadors. El Grup de Teatre de la Universitat de València ASSAIG ha creat en 2018 el projecte teatral: “Assaig als pobles”, que pretén apropar el teatre i la Universitat a les comarques valencianes amb l’espectacle “La patti de peixcaors” d’Eduard Escalante.

A més, a 2018 es va celebrar “Erasmus Scene European Festival”, primera trobada teatral europea que reunia a València tots els membres de la xarxa. A l’encontre els participants varen estrenar noves produccions teatrals on hi van participar estudiants de més de 25 països.

Com a novetat destaca el relleu que pren Fundació en l’organització de l’Escola d’Estiu de la Universitat de València La Nau dels Xiquets i les Xiquetes i La Nau Jove, creades com espai universitari lúdic i formatiu. Les activitats programades, plantejades arran un fil conductor, en aquesta edició s’ha centrat en les tradicions, oficis i costums de la nostra cultura.

El col·lectiu Alumni UV, format per prop de 2.500 membres, ha organitzat 56 activitats entre eixides culturals, reunions del Club de Lectura, tallers i xarrades.

En l’apartat de formació, el total dels cursos i tallers realitzats pels diferents serveis de la Fundació ascendeix a 95. Destaca ací la tasca del Centre Internacional de Gandia, que en 2018 va celebrar la 35a edició de la Universitat d’Estiu amb 11 cursos, huit tallers i un seminari amb una matrícula de vora 600 persones.

Serveis universitaris

En la seua vessant de servei a la Universitat, la Fundació és la responsable de l’activitat duta a terme per la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat, des de la qual s’han atés al llarg del 2018 a més de 1.200 persones, entre alumnat, professorat, i personal d’administració i serveis.

Quant a l’Observatori d’Inserció Professional i Assessorament Laboral-OPAL, en 2018 ha canviat la seua denominació per la marca UVocupació, amb un nou portal web visualment més atractiu i un nou model del Fòrum d’Ocupació i Emprenedoria, més específic per a cada facultat i amb una col·laboració conjunta amb cada centre.

Dins del seu servei com agència de col·locació, va aconseguir la inserció de 138 titulades i titulats i la de 38 persones amb discapacitat amb el programa ‘Talent i Capacitat a la Universitat’.

Solidaritat

La Fundació General de la Universitat dedica un important esforç a temes solidaris a través de la seua Àrea de Cooperació, i del Centre Universitari de Diagnòstic i Atenció Primerenca (CUDAP).

En matèria de cooperació universitària al desenvolupament, s’ha treballat en aspectes formatius, de recerca, documentals i de sensibilització. D’altra banda, s’han executat 18 projectes sobre salut, educació, igualtat de gènere, justícia, emprenedoria i patrimoni a 13 de països i territoris d’Amèrica i Àfrica.

Finalment, el CUDAP ha treballat en 178 expedients a través dels seus programes d’acollida, avaluació i diagnòstic, i atenció terapèutica a xiquetes i xiquets que presentaven trastorns en el seu desenvolupament.

Altres aspectes remarcables de l’exercici són la participació de la Fundació en els programes Escola Europea de Pensament Lluís Vives (amb 34 activitats), Art i Ment d’intervenció sociocultural per a la integració de menors, i IMP (Programa Internacional d’Assessorament); així com la seua implicació en diverses xarxes de fundacions com ara l’Asociación Española de Fundaciones, la xarxa Anna Lindh o Alumni España, entre unes altres.