Inauguració del XXXI Simposi Internacional de Didàctica de les Ciències Socials

  • Gabinet de la Rectora
  • 27 d’abril de 2021
 
Inauguració del XXXI Simposi Internacional de Didàctica de les Ciències Socials
M. Vicenta Mestre, rectora de la Universitat de València, i Ana María Botella, degana de la Facultat de Magisteri durant la inauguració de la jornada

L’encontre ha comptat amb la participació de més de 320 docents i investigadors i investigadores que han aprofundit en els aspectes de l’ensenyament de les Ciències Socials, buscant respostes als reptes que planteja l’ensenyament-aprenentatge d’aquesta matèria des de l’Educació Infantil fins la pròpia formació del professorat.

La Universitat de València ha acollit la celebració virtual del XXXI Simposi Internacional de Didàctica de les Ciències Socials, un encontre que es desenvoluparà entre el dimarts 27 d’abril i dijous 29 en el que experts i professionals han aprofundit en els aspectes del currículum de l’àrea de coneixement especialment als referents en les practiques educatives en les diferents etapes.

Aquest encontre té lloc després dels encontres esdevinguts a Valladolid (2018) sobre les noves formes d’ensenyar Ciències Socials, i en Lisboa (2019) sobre els desafiaments que afecten a la formació del professorat, i que degut a la situació excepcional per la pandèmia ha hagut de celebrar-se aquest 2021 en compte del 2020.

L’encontre que du per nom Repensar el currículum de les ciències socials: pràctiques educatives per a una ciutadania crítica ha comptat amb diverses activitats com taules rodones, comunicacions i encontres des joves investigadors i investigadores essent un dels les més rellevants de l’àmbit iberoamericà, doncs ha comptat amb la  participació de més de 320 docents i investigadors, havent rebut més de 170 textos presentats, entre d’altres.

Els i les participants han intentat donar resposta als desafiaments que planteja l’ensenyament-aprenentatge de les Ciències Socials des de l’Educació Infantil fins la pròpia formació del professorat, en relació especialment amb el currículum i les pràctiques en els contextos escolars.

El Simposi ha estat organitzat pel Grup SOCIAL(S) (Grup de Recerca i d’Innovació en Educació Geogràfica i Històrica de la Universitat de València) i per l’Associació Universitària de Professorat de Didàctica de les Ciències Socials (AUPDCS), i ha comptat amb la col·laboració de la Facultat de Magisteri i de la Universitat de València.

La inauguració de la Jornada ha comptat amb la participació de M. Vicenta Mestre, rectora de la Universitat de València, i Ana María Botella, degana de la Facultat de Magisteri, les quals han intervingut des de l’edifici de Rectorat; Margarida Castellano, directora general d’Innovació Educativa i Ordenació de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana; Nicolás de Alba, president de l’Associació de Professorat de Didàctica en les Ciències Socials de la Universidad de Sevilla; en un acte que ha estat conduït per Juan Carlos Colomer, coordinador del comitè organitzador i integrant del Departament de Didàctica de les  Ciències Experimentals i Socials de la Universitat de València.

A mes a més, durant aquest encontre s’ha retut homenatge als professors Ernesto Gómez, Universidad de Málaga; Aurora Arroyo, Universidad de Las Palmas; i Joan Pagès, Universitat Autònoma de Barcelona.

Imatges: