El màrqueting digital com a oportunitat davant la crisi del coronavirus

  • Gabinet de la Rectora
  • 9 d’abril de 2020
 

El professor-investigador del departament de Comercialització i Investigació de Mercats de la Facultat d'Economia, Alberto Badenes, analitza les opcions que ofereix el màrqueting digital perquè les empreses continuen actives en el mercat durant la pandèmia mundial pel Covid-19.

Davant el període d'incertesa que s'està vivint per la crisi ocasionada pel coronavirus, l'investigador Alberto Badenes explica com diferents línies d'actuació a l'abast de les petites empreses centrades en el màrqueting digital poden ajudar al fet que aquestes continuen operant i puguen comunicar-se amb els seus clients, treballant per a afegir major valor a la marca.

Segons apunta Badenes, el mitjà online ofereix importants oportunitats per a seguir amb l'activitat comercial de l'empresa o almenys mantindre un flux d'informació amb el client. ‘El màrqueting digital no altera l'estratègia tradicional de l'empresa, però sí que inclou la tecnologia digital en la seua posada en pràctica, fonamentalment en la comunicació de productes i serveis i en la distribució’, assenyala l'investigador de la Facultat d'Economia

De fet, remarca, molts dels canals que s'utilitzen per a comunicar es poden utilitzar per a vendre i viceversa. També es pot utilitzar per a analitzar quin és el posicionament de la marca en el mercat.

Per a iniciar-se com a empresa en el món digital, Badenes afirma que destaquen les xarxes socials per la seua facilitat d'ús, el seu baix cost i el seu gran resultat. A més, es disposa de diferents eines tant per a la comunicació com per a la distribució. 

Finalment, Alberto Badenes assevera que si l'empresa no tinguera treballada la seua pàgina web, ara és un bon moment per a fer-ho i amb això treballar en la seua imatge de marca.