Professorat i estudiantat de la Universitat celebra el Dia Mundial de l’Aigua

  • Gabinet de Premsa
  • 12 d’abril de 2022
 
Participants en la jornada.
Participants en la jornada.

Professores i professors, així com quatre alumnes del grau de Ciències Ambientals de la Universitat de València han participat en els actes commemoratius del Dia Mundial de l’Aigua (22 de març), promoguda pel Grup Espanyol de l’Associació Internacional d’Hidrogeòlegs (AIH-GE).

L’Hidrogeodia és una jornada de divulgació d’aquesta disciplina i de la professió d’hidrogeòleg/a. Aquest any 2022, Nacions Unides havia decidit que la jornada se centrara en les aigües subterrànies. Amb el lema “’Aigües subterrànies, fer visible l’invisible’, es va reivindicar una gestió adequada i eficaç.

La jornada va constar d’activitats gratuïtes, guiades per hidrogeòlegs, i obertes a tota mena de públic, sense importar els seus coneixements en la matèria. El passat 10 d’abril es va organitzar un itinerari hidrogeològic per a visitar una zona amb aigües subterrànies i poder destacar la necessitat d’aplicar tècniques hidrogeològiques per a diagnosticar i corregir problemes i posar en valor la seua importància.

Els objectius de l’Hidrogeodia són donar a conéixer les aigües subterrànies i la seua importància per al desenvolupament i benestar de la societat, però també per al bon funcionament dels ecosistemes, així com posar de manifest el paper que juguen les aigües subterrànies en un context de canvi global, tant des del punt de vista climàtic com socioeconòmic.

L’Hidrogeolodia es va celebrar a l’entorn del Parc Natural de L’Albufera de València, concretament en els paratges de la Muntanyeta dels Sants i Na Molins (Sueca).

La professora Arianna Renau, del Departament de Botànica i Geologia de la Universitat de València, i encarregada de l’assignatura d’Hidrologia Continental i Marina en el grau de Ciències Ambientals, va participar com a monitora de l’activitat al costat d’altres col·legues del sector de la hidrogeologia, tant d’empreses privades com de l’administració pública. A més, l’Hidrogeodia va comptar amb l’ajuda de quatre voluntàries, estudiants de diferents cursos del grau de Ciències Ambientals de la Universitat.