Puja un 3% el nombre d’enquestes d’avaluació docent contestades

  • 30 de maig de 2017
 
Enquestes d’avaluació docent

La Unitat de Qualitat del Centre de Formació i Qualitat ‘Manuel Sanchis Guarner’ ha recollit més de cent mil qüestionaris sobre avaluació de la docència contestats per part de l’estudiantat de la Universitat. Durant tres mesos estudiantat de diferents disciplines han omplit les enquestes sobre el professorat que els ha impartit docència. Aquesta xifra suposa un augment respecte de l’última campanya realitzada. A hores d’ara les enquestes encara estarán actives per a aquells mòduls on s’ha sol·licitat un canvi de dates.

Per tal de saber de quins mòduls es tracta l’alumnat pot consultar la informació en l’Aula Virtual, espai des d’on s’omplin les enquestes.

Des de la Unitat de Qualitat de la Universitat s’ha informat que una vegada finalitzat el termini general d’avaluació de la docència, s’han recollit un total de 116.664 qüestionaris, un 3% més que el curs passat, un aspecte que han valorat perquè “contribueix a la millora continua dels processos d’ensenyament-aprenentatge”.

El nombre de qüestionaris docents rebuts ha augmentat per segon curs consecutiu, corroborant així la tendència a una major participació dels grups d’interés que també s’ha observat en altres enquestes, entre les quals destaquen les de satisfacció del professorat amb els graus i els màsters oficials (que en l’última edició van experimentar un increment del 59% respecte a l’any anterior), i les de les persones egressades d’aquests títols (en què la participació va augmentar en un 30%).

La major accessibilitat, gràcies a l’ús de qüestionaris en línia que poden ser emplenats amb facilitat i en qualsevol moment des del telèfon mòbil o des de qualsevol dispositiu connectat a la xarxa, la conscienciació cada vegada major de la seua utilitat, evidenciada en el Sistema de Garantia Intern de la Qualitat (SGIQ) i en els processos externs de seguiment i renovació de l’acreditació, l’ocupació d’una aplicació d’enquestes més flexible i amigable, l’actualització i simplificació dels qüestionaris utilitzats, i les nombroses accions d’informació i sensibilització realitzades pel mateix professorat o promogudes des de les diferents facultats i escoles i des del Centre de Formació i Qualitat Manuel Sanchis Guarner són alguns dels factors que permeten explicar aquesta tendència.

Des del Vicerectorat de Polítiques de Formació i Qualitat Educativa, així com des de la Unitat de Qualitat del Centre de Formació i Qualitat ‘Manuel Sanchis Guarner’ han mostrat la seua satisfacció per aquesta participació de tots els sectors de la comunitat universitària en els processos d’avaluació docent. Així, han destacat que aquests xifres “confirmen una major solidesa de la cultura de la qualitat i de la importància dels processos de seguiment i renovació de l’acreditació de les nostres titulacions”.