À Punt i les universitats valencianes rellancen el Pitching de l’Audiovisual Valencià

  • Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació
  • 28 de març de 2021
 
Imatge arxiu d'una gravació

À Punt i les sis universitats valencianes que tenen estudis relacionats amb la creació audiovisual convoquen la tercera edició del Pitching de l’Audiovisual Valencià, després de la suspensió de l’edició del 2020, provocada per la pandèmia. En la iniciativa participen la Universitat de València, la Universitat Jaume I -que enguany exerceix d’amfitriona-, la Universitat d’Alacant, la Universitat Politècnica de València, la Universitat Miguel Hernández d’Elx i la Universitat Cardenal Herrera-CEU.

L’objectiu del Pitching de l’Audiovisual Valencià és detectar el talent creatiu de l’alumnat universitari i posar-lo en contacte amb el sector audiovisual, tant privat com públic. La convocatòria està adreçada a l’alumnat que curse estudis de grau, màster o doctorat de l’àmbit de la comunicació i l’audiovisual. Així, s’hi inclouen les àrees de Periodisme, Comunicació Audiovisual, Publicitat i Relacions Públiques, Belles Arts, Multimèdia, Branding Digital, Animació i Videojocs. Es pot participar en 6 categories: ficció, documentals, formats televisius, noves finestres, ràdio i branded content i comunicació institucional.

Per motius de seguretat, s’ha optat per un model semipresencial, en el qual les presentacions es faran en directe i de manera presencial, davant d'una taula d’experts i expertes formada per representants de les associacions de productores de la Comunitat Valenciana, À Punt i referents de la indústria audiovisual de la resta d’Espanya. Es facilitarà el seguiment en línia de les intervencions, tant per a alumnes que no puguen estar presents com per a les productores, distribuïdores i plataformes multimèdia que hi estiguen interessades.

L’organització també impulsarà trobades bilaterals virtuals entre els equips que han presentat els seus projectes i les productores, per a facilitar els contactes.

A més, en aquesta tercera edició, les entitats organitzadores plantegen dos reptes complementaris: continuar treballant per a visibilitzar el talent femení de l’audiovisual valencià, i animar les persones participants a presentar projectes en les modalitats de ràdio (projectes d’informació, entreteniment, ficció i radioteatre) i branded content o contingut de marca.

Des de l’organització es valora especialment el creixement en la participació en cadascuna de les edicions convocades. De la primera, que va tindre lloc a la Universitat de València, amb 22 projectes de 91 alumnes, es va passar als 46 projectes i 156 alumnes que s’han implicat en la segona, realitzada al campus de Gandia de la UPV. Aquesta modalitat ha permés que dos dels projectes s’hagen convertit en produccions per a À Punt Mèdia i dos més han derivat en acords entre productores i els grups creadors.