Taula redona al Palau de Cerveró sobre els antecedents històrics dels sistemes nacionals de salut

Palau de Cerveró

El Palau de Cerveró va acollir dimecres 16 la taula redona ‘L’Estat i la Salut. Antecedents històrics dels sistemes nacionals de salut’. En l’acte, organitzat per l’Institut Interuniversitari López Piñero, participaren el professor de la Universitat Josep Lluís Barona; la professora Rosa Ballester, de la Universitat Miguel Hernández; i el professor Josep Bernabeu, de la Universitat d’Alacant.

La taula redona es realitzava a propòsit de la presentació del llibre de Barona “Health Policies in Interwar Europe. A Transnational Perspective” (London, Routledge, 2018).

Aquest llibre apunta a que tradicionalment les investigacions en polítiques de salut han estat orientades a un context nacional, però hi ha una historiografia rica que analitza el desenvolupament d’aquestes polítiques de salut i els seus sistemes en diversos països europeus i americans durant les primeres dècades del segle XX. Aquest fet és, sovint, ignorat, però així i tot, és important l’estudi d’una gran quantitat de connexions i circulació de coneixement, persones, tecnologies, artefactes i pràctiques durant aquell període d’entreguerres entre països. Aquest llibre compensa eixe equilibri.

Josep Lluís Barona és catedràtic d’Història de la Ciència i coordinador del grup d’investigació Sanhisoc/Health in Society de la Universitat de València.