Terminis per a l’estudiantat: presentació d’ajudes pròpies UV i situacions excepcionals per COVID-19

  • Gabinet de la Rectora
  • 6 de maig de 2020
 
Universitat de València

En aquest contingut es presenta el recordatori de terminis de les mesures adoptades per la Universitat de València per fer front a situacions excepcionals de l’estudiantat derivades de la crisi provocada per l’expansió de la COVID-19.

La Universitat de València ha adoptat un conjunt de mesures excepcionals que, dins de les capacitats i recursos de què disposa, donen resposta a les necessitats de les i els estudiants en els àmbits dels recursos econòmics i de l’escletxa digital, en el marc de situacions excepcionals que se’n deriven de la pandèmia per COVID-19.

En aquest contingut informatiu es recorden algunes d’aquestes mesures i els seus terminis:

Ajudes pròpies de la UV: convocatòria de beques pròpies

Aquestes ajudes estan adreçades a estudiants i estudiantes que cursen estudis oficials de grau o màster als centres propis de la Universitat de València.

Es pot accedir a la convocatòria seguint aquest enllaç: http://links.uv.es/Uz05dGz

La sol·licitud ha de presentar-se a través d’ENTREU. Aquest és l’enllaç per presentar-la: http://links.uv.es/p5aFef8

Si tens dubtes, pots formular la teua consulta a través de la icona de diàleg de color blau que trobaràs a la part de baix de la dreta en accedir al web principal de la UV, www.uv.es

El termini de presentació de sol·licituds d’ajudes pròpies UV comença el 6 de maig i finalitza el 6 de juny.

Ajudes TIC de la UV: convocatòria d’ajudes per superar l’escletxa digital

Si no disposes d’equipament informàtic i/o de connexió de dades que et permeta seguir en condicions les activitats docents en modalitat no presencial que s’estan desenvolupant per aplicació del Reial Decret pel qual es declara l’estat d’alarma a Espanya, pots accedir a les ajudes TIC de la UV.

Es va concedir una primera línia d’ajudes amb càrrec al pressupost propi de la UV, lliurant ordinadors portàtils en préstec i connexions d’Internet a aquelles i aquells estudiants que ho sol·licitaren en l’enquesta d’ajudes TIC.

Per a les persones que no ho van poder fer en eixe moment, s’ha obert una tercera fase d’ajudes TIC, en la qual s’ha comptat amb el suport de routers cedits per la Generalitat Valenciana.

Es pot accedir a aquests recursos enviant un correu electrònic a ajudestic@uv.es

El termini de presentació de sol·licituds d’ajudes TIC finalitza el 15 de maig.

Situacions sobrevingudes per COVID-19 que impedeixen el pagament de matrícula

L’objectiu del rectorat de la Universitat de València és que cap estudiant de la Universitat de València es trobe en la situació de no poder continuar els estudis per no poder fer front al pagament de la matrícula. Per això, la Universitat de València és una de les universitats d’Espanya que permet un major nombre de terminis de pagament de matrícula.

La Universitat, d’acord amb les lleis i normes actuals ha continuat emetent i reclamant, si escau, els rebuts. Això no obstant, des del rectorat de la Universitat es va cursar una instrucció específica als centres per no anul·lar cap matrícula per impagament. Així s’ha establert també en el document aprovat pel Consell de Govern el passat 28 d’abril.

Si una o un estudiant es troba en situació econòmica derivada de la COVID-19 que li impedeix fer front al pagament de la matrícula, el que ha de fer és comunicar-ho a la secretaria de la seua Facultat o Escola, aportant la documentació que acredita aquesta situació econòmica sobrevinguda, per tal de suspendre el procediment de cobrament de matrícula.

Una vegada superada la situació d’estat d’alarma s’estudiaran les situacions presentades i s’establiran, en el marc legal actual, els procediments corresponents per fer possible el pagament de taxes i preus públics que són aprovats per la Generalitat Valenciana.

Per poder fer front a aquestes situacions, la Universitat de València ha convocat, com s’ha indicat anteriorment, les seues ajudes pròpies.

El termini de presentació de sol·licituds d’ajudes pròpies UV finalitza el 6 de juny.

Situacions sobrevingudes per COVID-19 que requereixen d’anul·lació de matrícula

La Universitat de València manté obert, al llarg de l’any, un procediment d’anul·lació total o parcial de matrícula quan es produeixen causes sobrevingudes posteriorment a la matrícula.

La COVID-19 pot haver produït situacions sobrevingudes en les i els estudiants que, tot i les mesures adoptades per la Universitat de València anteriorment esmentades, impedisquen a estudiants fer front a la finalització del curs acadèmic.

Es pot consultar la informació sobre anul·lacions de matrícula, i el seu procediment de sol·licitud, seguint aquest enllaç: http://links.uv.es/yo7B3Qb

El termini de presentació d’aquestes sol·licituds finalitza el 15 de maig.