Tres projectes de la Universitat de València participen en la tercera edició del Talent Audiovisual Universitari

  • Taller d'Audiovisuals
  • 30 de juny de 2021
 
Imagen de la noticia

Entre els 12 projectes seleccionats d’entre totes les universitats dominen els documentals i guanyen pes els nous formats transmèdia. En aquesta edició, que se celebra aquest dijous 1 de juliol a la Universitat Jaume I de Castelló, s’ha establit un nou rècord de participació.

La tercera edició del Talent Audiovisual Universitari, Pitching Universitats Valencianes-Sector Audiovisual està demostrant que l’any de pandèmia ha fomentat la creativitat de l’alumnat vinculat al sector audiovisual.

La comissió organitzadora ha escollit els 12 projectes que participaran en el pitching, dels quals tres corresponen a projectes presentats per estudiantat de la Universitat de València. Es tracta dels projectes: Godfellas, un comèdia desenvolupada per estudiants del Màster en Continguts i Formats Audiovisuals egresats el curs 2019-2020; i les sèries documentals Universo Tatú i Yo, Migrante, desenvolupades també per estudiants del Màster en Continguts i Formats Audiovisuals d’aquest curs, 2020-2021.

Del conjunt de projectes triats, quatre corresponen a la categoria de documental, i tres a la de ficció. Guanya pes la categoria de nous formats, amb tres projectes i adquireix un paper destacat l’experimentació sonora. Els dos restants són formats televisius. No s'ha seleccionat cap projecte per a les categories de ràdio i branded content. En total, s’han presentat 45 projectes, elaborats per 184 alumnes. Això implica 28 participants més que en la segona edició, celebrada el 2019 (en 2020 no es va celebrar per la pandèmia). També és significatiu l’increment de participació femenina, amb 48 dones més.

El Talent Audiovisual Universitari, impulsat per À Punt i les universitats de València, Alacant, Politècnica de València, Miguel Hernández d’Elx, Jaume I de Castelló i CEU Cardenal Herrera, té per objectiu fomentar el talent creatiu des de les universitats i posar-lo en contacte amb el sector audiovisual, tant privat com públic.

En esta ocasió el pitching tindrà un desenvolupament semipresencial, motivat per les mesures de seguretat Covid. A l’Aula Magna de la Facultat de Ciències Humanes i Socials de la UJI els equips seleccionats faran la presentació dels projectes. La taula d’experts que els avaluaran estarà formada per Jorge Pérez, director de Continguts d’Entreteniment i Documentals de la productora Buendia Studios, responsable entre altres de programes com el magazín Bona vesprada d’À Punt i les sèries Veneno, El internado: Las cumbres i La cocinera de Castamar per a Antena 3; Lorena Torres, productora executiva i directora de la valenciana The Fly Hunter, amb produccions tant destacades com els programes per a À Punt Ciutats desaparegudes, Civil 80, Inoblidables o el llargmetratge Cosas que hacer antes de morir; i Fran Ruvira, responsable de desenvolupament de projectes de les productores Incomedia i Umbracle Cine i  director del programa per a À Punt Terres de cinema. La taula es completarà amb Ernest J. Sorrentino, subdirector de continguts d’À Punt.

El sector audiovisual valencià, convidat a participar per a conéixer els projectes universitaris, podrà seguir per streaming les presentacions. L’organització també impulsarà trobades bilaterals virtuals entre els equips universitaris i les productores, per a facilitar els contactes. De les dos edicions anteriors han arribat a produir-se projectes com la sèrie documental Inoblidables; el magazín musical De banda a banda o el documental Indestructibles. Mujeres berlanguianas, tots amb la participació d’À Punt Mèdia i el sector audiovisual privat.