Una conferència de Josep L. Barona inicia els actes del centenari de l’Institut d’Alimentació de Tòkio

Josep Lluís Barona

El catedràtic d’Història de la Ciència de la Universitat Josep Lluís Barona ha pronunciat la conferència anual de l’Institut Nacional d’Higiene i Alimentació de Tokio. Barona ha parlat sobre ‘Nutritional Policies in Japan (1916-1945). The international impact of Tadasu Saiki and the Imperial State Institute of Nutrition’ (Polítiques nutricionals en Japó (1916-1945). L’impacte internacional de Tadasu Saiki i l’Institut Imperial de Nutrició). La conferencia ha iniciat els actes de celebració del centenari de l’institut japonés.

Entre 2016 i 2020 Josep L. Barona ha estat nomenat professor visitant de l'International Research Organization for Advanced Science and Technology (IROAST, Kumamoto, Japó), on participa en activitats científiques i acadèmiques que busquen introduir la història de la ciència en els estudis de postgrau al país nipó i enfortir els lligams amb la Universitat de València. Així, Barona, que ha investigat sobre els inicis de la fisiologia de la nutrició i les polítiques alimentàries al Japó entre les guerres mundials, és convidat cada any a realitzar cursos i conferències en el país asiàtic.

Imatges: