La Universitat acull una jornada sobre la perspectiva de gènere en la docència

  • Gabinet de Premsa
  • 9 de setembre de 2019
 
Imatge de la campanya
Imatge de la campanya

La transversalitat de la perspectiva de gènere en l'ensenyament i la investigació universitàries és un dels reptes del III Pla d’Igualtat de la Universitat de València.

La rectora de la Universitat de València, Maria Vicenta Mestre Escrivà, ha presentat aquest dimarts 10 de setembre la Jornada per una docència universitària amb perspectiva de gènere. L’acte ha tingut lloc en el Saló d’actes de l’edifici de Rectorat a las 13 horas i l’entrada era lliure.

I es que un dels reptes del III Pla d’ Igualtat aprovat en Consell de Govern de la Universitat de València el passat mes d’abril és la transversalitat de la perspectiva de gènere en l'ensenyament i la investigació universitàries. En eixe sentit, la jornada de presentació està dirigida a tots els centres de la Universitat de València i s’abordarà la necessitat d'incorporar la perspectiva de gènere a la docència i l'ajuda que suposen les guies que es presentaran.

Són creixents les mesures de foment –tant en l'àmbit europeu, estatal com autonòmic- perquè s'incorpore de manera decidida la perspectiva de gènere als dos principals processos clau de les universitats: Docència i Investigació.

En aquesta línia d'acció, la Xarxa Vives, de la qual forma part la Universitat de València, ha impulsat l'elaboració d'una sèrie de guies que ajuden el professorat universitari a realitzar aquesta important tasca. La col·lecció ‘Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere’ compta, en l'actualitat, amb un total d'11 guies temàtiques: Ciències de la Computació, Dret i Criminologia, Educació i Pedagogia, Filologia i Lingüística, Filosofia, Física, Història, Història de l'Art, Medicina, Psicologia i, finalment, Sociologia, Economia i Ciència Política; i altres 6 estan en procés d'elaboració: Infermeria, Matemàtiques, Arquitectura, Comunicació, Antropologia i Enginyeria Industrial.

La presentació de la justificació epistemològica d'incorporar la perspectiva de gènere a la docència universitària l'ha realitzada Ana Sánchez Torres, doctora Filosofia de la Ciència, vicepresidenta de la Asociación de Mujeres Investigadoras y Tecnólogas (AMIT) i, la presentació de les ‘Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere’ ha sigut presentada per Ana Marrades Puig, doctora i professora de Dret, secretaria de l’Institut Universitari d’Estudis de la Dona a la Universitat de València.