La Universitat de València presenta el programa ‘Patrimoni cultural i planificació turística’

  • Vicerectorat de Sostenibilitat, Cooperació i Vida Saludable
  • 29 de març de 2019
 
Imagen de la noticia

El dijous 28 de març la Facultat de Geografia i Història va acollir la presentació d'aquest macro projecte compost per 9 plans de turisme dirigits per investigadors de la Universitat de València. Des de les fortaleses medievals de l'interior, al Museu Tèxtil d'Ontinyent o el Parc Natural del Túria, els plans se centren en desenvolupar el potencial turístic d'espais, elements o símbols patrimonials del territori valencià.

L'acte de presentació es va celebrar el dijous 28 de març a la Sala Palmireno de la Facultat de Geografia i Història, mitjançant la intervenció del vicerector de Projecció Territorial i Societat, Jorge Hermosilla; el secretari autonòmic de Turisme de la GVA, Francesc Colomer; i els directors i directores dels plans turístics. El programa de plans directors s'ha desenvolupat en el marc del conveni de col·laboració subscrit entre Turisme Comunitat Valenciana i el Vicerectorat de Projecció Territorial i Societat de la Universitat de València.

El programa Patrimoni cultural i planificació turística consta fins hui (2017-2019) de nou plans directors dirigits per especialistes de la Universitat de València. El professor d'Anàlisi Econòmica Gregorio García ha estat al capdavant del Pla de Turisme sobre fortaleses medievals; els professors José María Nácher (Economia Aplicada) i Clara Martínez (Direcció d'Empreses) han dirigit el del Parc Natural del Túria; Oreto García (Prehistòria, Arqueologia i Història Antiga), el de les pintures rupestres; Joan Carles Membrado (Geografia), el de la ceràmica valenciana; Consuelo Mata (Prehistòria, Arqueologia i Història Antiga), el dels jaciments ibers; Ferran Arasa (Prehistòria, Arqueologia i Història Antiga), abordarà el de la Via Augusta; els catedràtics Amparo Cervera (Comercialització i Investigació de Mercats) i Emili Aura (Prehistòria, Arqueologia i Història Antiga), el del Palau Ducal dels Borja de Gandia; Pilar Peñarrubia (Geografia), el del Museu Tèxtil d'Ontinyent; i Rosa Yagüe (Economia Aplicada), el del patrimoni industrial valencià.

El vicerector de Projecció Territorial i Societat, Jorge Hermosilla, va destacar l'aliança entre Turisme Comunitat Valenciana i la Universitat de València que ha fet possible posar en marxa aquest tipus de projectes que “testimonien la fortalesa del patrimoni cultural de la Comunitat, divers i heterogeni, que facilita l'elaboració de productes turístics singulars i atractius del territori valencià” i va assenyalar que aquests plans directors tenen com a referències “la territorialitat i la territorialització”, i va matisar que els plans “són instruments de planificació per a posar en valor una bona part dels recursos patrimonials, per a convertir-los en productes turístics atractius, sostenibles i de qualitat”.

Per la seua banda, el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, va remarcar “la importància d'aquest tipus d'accions en la vertebració del territori i en la consolidació d'un model turístic singular, que ens aporte valor i ens diferencie enfront de la resta”. En aquest sentit va apuntar que “la Comunitat Valenciana és un territori ric i divers, amb grans possibilitats per a atraure mercats cada vegada més exigents, que busquen experiències molt concretes per a gaudir al llarg de tot l'any”. Per això, “transformar els nostres recursos en productes i comercialitzar-los serveix per a dinamitzar el territori, afermar les nostres arrels i generar economia, però també per a reforçar la nostra imatge de qualitat, singularitat i atractiu, per a fer-nos més competitius”.

Imatges: