La UV aprova els criteris d'adaptació de l'avaluació al sistema no presencial i inicia ajudes TIC a estudiants

  • Gabinet de la Rectora
  • 28 d’abril de 2020
 
Imagen de la noticia

El Consell de Govern ha aprovat aquest dimarts 28 d’abril els criteris generals que seguirà l’avaluació no presencial. El document recull quasi el 80% de les aportacions de les organitzacions estudiantils. Les addendes a les guies docents, aprovades sense vots contraris d’un 91% de la representació d’estudiants en les CAT, s’estan publicant fins el dia 30 d’abril. A més, s’ha iniciat el programa propi d’ajudes TIC que lliurarà a tot l’estudiantat que ho va sol·licitar, equipaments informàtics i/o connexions a la xarxa amb càrrec al pressupost de la Universitat.

Aquest dimarts 28 d’abril el Consell de Govern ha aprovat els criteris generals que seguirà l’avaluació no presencial, seguint les directrius del Ministeri d’Universitats i de la Conselleria d’Universitats, i recomanacions de CRUE i de les agències de qualitat.

El document aprovat pel Consell de Govern recull quasi el 80% de les aportacions traslladades per les organitzacions i sindicats d’estudiants i AGE, referides a la docència i l’avaluació.

Els principals criteris consisteixen en l’increment del pes de l’avaluació contínua i en l’establiment d’un conjunt d’elements de garantia de privacitat de l’estudiantat, com ara el fet que a la Universitat de València no es faran servir sistemes de reconeixement facial basats en dades biomètriques (‘proctoring’), i que l’ús de càmeres s’emprarà sols en exàmens de tipus oral o a l’inici de la prova, per verificar la identitat de qui la realitza.

Les i els membres de la comunitat universitària poden accedir al document complet identificant-se amb el seu compte UV en aquesta URL: http://links.uv.es/y90s5Yk

Per a aquelles estudiantes i estudiants que no disposen d’equipament per seguir l’avaluació degut als seus recursos TIC, es garanteix que se’ls proporcionarà un mecanisme alternatiu d’avaluació.

A més, per combatre l’escletxa digital, la Universitat de València, amb càrrec als seus fons propis, ha iniciat un programa d’ajudes, a partir de les dades que va recollir en la seua enquesta TIC, i està enviant als seus estudiants que així ho han necessitat els primers equipaments que foren demanats:  46 ordinadors,  47 dispositius amb connexió a Internet i 63 connexions de dades.

Des de l’inici de la docència no presencial, i fins al dia de hui, s’han realitzat 37.610 sessions de videoconferència (una mitjana de més de 1.200 sessions diàries), s’han gravat 7.635 sessions de classe i s’ha publicat un total de 12.743 vídeos com a continguts docents a l’Aula Virtual de la Universitat de València.

Serà a l’Aula Virtual on les i els estudiants poden consultar les addendes a la Guia Docent on es contempla l’adaptació de l’avaluació a la modalitat no presencial, així com els ajustaments de continguts, i referències bibliogràfiques actualitzades a recursos digitals. Les addendes també estaran visibles en la pàgina web de la titulació.

Després de l’aprovació per les Comissions Acadèmiques de Títol (CAT), les addendes a les guies docents per a cada assignatura estan publicant-se pels Centres des del passat dia 24 d’abril, en un procés que finalitzarà el proper 30 d’abril.

Les CAT són les comissions de cada grau que, d’acord amb els Estatuts de la Universitat de València, tenen la competència per aprovar aquestes modificacions. El 25% de membres d’aquestes comissions són representants d’estudiants que, en termes agregats s’han expressat d’una manera no contrària en el 91% dels vots expressats (68% de vot favorable, 22% d’abstenció i 9% de vot contrari). L’equivalent de les CAT en els màsters oficials són les CCA. En les titulacions de màster aquestes modificacions s’han realitzat en les Comissions de Coordinació Acadèmica (CCA), que s’han mostrat receptives a la opinió del estudiantat.

La rectora de la Universitat de València ha agraït hui l’esforç del professorat en aquest procés d’adaptació de l’avaluació de totes les assignatures i en el manteniment de, la docència d’una manera no presencial.

La rectora també ha agraït la important tasca del Personal d’Administració i Serveis, que ha adaptat els seus procediments de treball per tal de garantit el funcionament de les activitats universitàries en les seues múltiples vessants de gestió: des del caràcter tècnic, administratiu, econòmic, de persones i del manteniment, seguretat i salut dels seus entorns de treball.

Arxivat en: