La UV posa en marxa “XatUV” un sistema híbrid de servei al públic, basat en l'atenció en línia i la intel·ligència artificial

  • Gabinet de la Rectora
  • 28 de juliol de 2020
 

Aquesta innovadora eina tant en la institució com a l’ecosistema de les administracions públiques espanyoles, s’emmarca dins del projecte de caràcter institucional uvinformació amb l’objectiu de millorar la informació a l’abast de la comunitat universitària.

La iniciativa “XatUV” s’emmarca dins del projecte institucional uvinformació i que es va posar en funcionament el dia 4 de maig de 2020, ha estat treballant en versió BETA fins al moment. Segons ha explicat el cap de la Unitat Web i Màrqueting de la Universitat de València (UWM), Josep Gonzalbo, “aquest sistema, que es basa d’una manera mixta en la intel·ligència artificial i l’atenció personalitzada, traçable i especialitzada, ha estat ‘aprenent’ dels usuaris i usuàries durant aquests mesos i ja està preparada per a un ús massiu”. La UWM ha estat la unitat encarregada del desenvolupament de l’aplicació.

Així, davant el procés de matrícula de nou ingrés a graus, que tindrà lloc els dies 29, 30 i 31, XatUV es posa massivament a disposició de tota aquella persona que tinga dubtes, principalment a les àrees relacionades amb els estudis a la Universitat de València – graus, màsters i doctorats –, però també amb Erasmus + i Programes Internacionals, UVpràctiques, UVocupació, UVempreniment, UVesports i Suport informàtic.

“La publicació d’aquest projecte que veníem preparant des de fa ja mesos i que la situació provocada per la COVID-19 ens ha obligat a avançar, situa a la Universitat de València com a referència nacional en la gestió de l’atenció i la informació a la comunitat universitària”, ha assegurat la rectora de la Universitat de València, M. Vicenta Mestre. “Amb aquest pas endavant, la UV continua la transformació digital del paradigma de servei públic de l’administració davant el model tradicional de comunicació entre ciutadania i administració, dotant a les persones usuàries d’un entorn de seguretat de les comunicacions i traçabilitat de les consultes, amb un sistema propi i atés directament per personal especialitzat”, ha afirmat el director del Gabinet de la Rectora, de Màrqueting i Comunicació Institucional, Joan Enric Ubeda.

Tal i com descriu la UWM, XatUV és: “una eina d’interacció híbrida automatitzada amb intel·ligència artificial (bot) i agents en línia amb atenció en 3 idiomes (valencià, castellà i anglès)” que té com a objectiu principal “generar un canal de comunicació síncrona per a l’atenció de l’estudiantat, futurs estudiants i titulats”.

Segons expliquen des de la UWM, “en clicar a la icona es desplega una finestra de conversa en la qual es possibilita la interacció. Si la resposta automàtica no és satisfactòria, hi ha l’opció ‘Vull parlar amb un o una agent’, i automàticament s'assigna un / una agent en línia de l'àrea que ha triat prèviament l'usuari o la usuària . En aquest punt comença la interacció síncrona entre l’agent UV i l'usuari o la usuària que planteja els seus dubtes, i que a més pot interactuar el temps i les vegades que considere, les 24 h i tots els dies de la setmana. També poden tancar la finestra de conversa amb el bot i poden preguntar d'altres temes les vegades que consideren”.

En aquest sentit, la UWM, la qual coordina tècnicament el projecte, informa d’un ja ampli procés d’implementació de la icona blava de diàleg als següents llocs web de la Universitat, ampliable en un futur próxim:

La rectora de la UV ha agraït “l’important esforç i implicació de totes les persones que, des dels diferents serveis i estructures de la UV, estan fent possible aquesta nova manera de relacionar-se amb la Universitat a través de la tecnologia aplicada a l’atenció a les persones, que són el centre de la gestió universitària”.

________

Aquesta informació ha sigut elaborada pel Gabinet de la Rectora en col·laboració amb el i la Unitat Web i Màrqueting de la Universitat de València.