La UV prepara la docència híbrida per al segon quadrimestre i estableix criteris OCA per al proper curs

  • Gabinet de la Rectora
  • 4 de novembre de 2020
 
Sessió del Consell de Govern del 3 de novembre de 2020
Sessió del Consell de Govern del 3 de novembre de 2020

Seguint les indicacions de la Generalitat Valenciana, i davant les previsions d’evolució de la situació epidemiològica, el Consell de Govern ha aprovat aquest dimarts 3 de novembre la regulació d’adaptació de la docència de les titulacions oficials de la UV.

El Consell de Govern de la Universitat de València s’ha reunit aquest dimarts 3 de novembre en sessió ordinària per abordar, entre altres temes, la regulació d’adaptació de la docència de les titulacions oficials de la Universitat de València en el segon quadrimestre del curs 2020-2021 i, també, l’aprovació dels criteris per a l’elaboració de l’oferta dels ensenyaments oficials de grau i màster oficials per al curs acadèmic 2021-2022.

 

La UV prepara la docència híbrida per al segon quadrimestre

En la reunió mantinguda el dijous 15 d’octubre entre la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Sociedad Digital i els vicerectors i vicerectores de les universitats públiques valencianes, es va valorar l’actual situació sanitària i es va acordar mantenir per al segon quadrimestre del curs 2020-21 el  model d’ensenyament que s’està seguint en aquest primer quadrimestre, que s’ha definit com a híbrid, flexible i estable per quadrimestres, segons consta en la comunicació de la Directora General d’Universitats de 28 d’octubre. 

En el seu informe al Consell de Govern, la rectora va comentar que, a partir de les dades recollides pel Servei de Prevenció i Medi Ambient, la situació de persones afectades per la COVID-19 que formen part de la comunitat universitària, se situa, en el cas del personal de la Universitat, en nivells semblants a les taxes d’incidència del conjunt de la població valenciana i, en el cas de l’estudiantat, en nivells d’incidència semblants al del conjunt d’Espanya.

La decisió adoptada pel Consell de Govern segueix les indicacions de la Generalitat Valenciana en el marc del conjunt de mesures preventives de l’expansió de la COVID-19 que s’estan adoptant al llarg d’aquests dies, en previsió de la persistència de la pandèmia en els inicis de l’any 2021.

El document aprovat pel Consell de Govern suposa el punt de partida per començar a treballar en l’adaptació de la docència de les titulacions de la Universitat de València en el segon quadrimestre del curs 2020-2021.

Aquestes adaptacions hauran de realitzar-se per a cada assignatura de cada titulació, i hauran de ser aprovades per la Comissió Acadèmica de Títol corresponent, que compta amb representació del Personal Docent i Investigador, Personal d’Administració i Serveis i estudiantat.

El document íntegre es pot consultar seguint aquest enllaç: https://links.uv.es/DP1XZTK

 

Criteris d’Organització Acadèmica (OCA) per al proper curs acadèmic

Com cada any per aquestes dates, la Universitat de València ha iniciat les tasques de preparació de l’oferta acadèmica per al proper curs acadèmic.

Així, el Consell de Govern ha aprovat els criteris per a l’elaboració de l’oferta dels ensenyaments oficials de grau i màster oficials per al curs acadèmic 2021-2022 que, en el marc de la incertesa actual derivada de la pandèmia per COVID-19, tendeix al manteniment de l’oferta actual.

També s’ha aprovat la modificació del MU en Química i diferents aspectes del MU en Professor/a d’Educació Secundària, com els criteris d’accés i admissió, per a ajustar-los a l’Ordre ECI/3858/2007 que regula aquesta titulació professionalitzant, i la seua oferta, que serà a partir del proper curs de 800 places, en compte de les 880 que s’estan oferint actualment, mantenint les 20 especialitats arreplegades en el seu pla d’estudis. D’aquesta forma, la Universitat de València manté la seua aposta per aquesta titulació vinculada a la formació de professorat i la seua capacitat de ajustar, en tot moment, les especialitats ofertes a les necessitats de professorat de cada àmbit de coneixement.