Youtube com a eina pedagògica per al foment de la lectura, en les VII jornades ERI Lectura

  • Fundació Universitat-Empresa
  • 17 d’octubre de 2019
 

Quines són les novetats sobre les dificultats de comprensió lectora a través dels dispositius digitals? Pot ser YouTube una eina pedagògica per al foment de la lectura?

Durant demà divendres i el dissabte, ADEIT es convertirà en el centre de l’estudi i anàlisi entorn de les novetats sobre el foment i l’ensenyament de la lectura duts a terme des de professionals de tota la Comunitat Valenciana. Entre les novetats, es presentarà una app per a ajudar a la lectura de panells de tràfic per a persones amb dislèxia, amb demostracions en directe, i experiències d’èxit en l’ús de la tecnologia com a eina pedagògica. És el cas de les activitats de booktubers per al foment de la lectura o l’ús de YouTube a l’aula per a iniciar en la lectura crítica.

La comparativa entre la comprensió lectora a través de dispositius digitals enfront de la lectura tradicional en suport paper continua sent un tema d’anàlisi. En aquest sentit, les últimes investigacions continuen llançant dades a favor del «efecte de superioritat del paper» enfront dels mitjans tecnològics.

Les VII jornades ERI Lectura parteixen d’una estructura d’investigació interdisciplinària creada a la Universitat de València per a promoure la investigació en lectura. Està formada per investigadors de reconegut prestigi de la Universitat de València, Salamanca, Oviedo, País Basc, Saragossa i Barcelona. Aquestes jornades es realitzen en col·laboració amb el CEFIRE Específic de Plurilingüisme i CEFIRE Específic d’Educació Inclusiva de València.

Més informació: VII jornades ERI Lectura

Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies