La Universitat de València, quarta d'Espanya en la classificació UniRank, sobre presència i qualitat web

La Universitat de València ha millorat el seu posicionament segons l'últim informe de UniRank, un referent internacional en l'avaluació de la presència web i la popularitat online d'institucions d'educació superior. En aquesta classificació, que avalua a més de 13.000 universitats de 200 països, la UV es posiciona en el lloc 75 a Europa i el 225 a nivell global.

3 de de maig de 2024

Aquest 2024, en comparació amb l'any anterior, la UV ha experimentat un avanç significatiu, ascendint una posició en el rànquing europeu i consolidant-se com la quarta universitat més destacada a Espanya. A nivell mundial, també ha millorat la seua posició, passant del lloc 228 en 2023 al 225 en 2024.

En el Top 10 global, aquest rànquing l'encapçalen l’Institut Tecnològic de Massachusetts i les universitats de Harvard i Stanford, tots dels Estats Unitats. A nivell europeu, les universitats líders en aquesta classificació són la Universitat de Cambridge, University College de Londres i l’Escola Politècnica Federal de Zurich.

En el context nacional, UniRank destaca a la Universitat de Barcelona com la institució més influent en la xarxa, seguida per la Complutense de Madrid i la Universitat Autònoma de Barcelona. La Universitat de València ocupa el quart lloc a Espanya, sent la següent entitat valenciana la Universitat Politècnica de València, en nové lloc espanyol sobre 76 universitats públiques i privades analitzades.

A més d'avaluar la presència web, UniRank també ha analitzat l'impacte de les universitats en les xarxes socials, considerant el nombre de seguidors i la interacció en plataformes com Facebook, X i Instagram. En aquest sentit, la Universitat de València se situa en el lloc número 11 en Facebook, 7 en X i 16 en Instagram, dins del panorama nacional.

UniRank™ és un portal líder internacional que basa la seua classificació en un algorisme que inclou mètriques web imparcials proporcionades per fonts d'intel·ligència web independents en lloc de dades autoreportades per les institucions acadèmiques. El seu objectiu és traçar un rànquing global de les universitats del món en funció de la seua presència web i popularitat en termes de trànsit estimat, enllaços de qualitat, confiança, i autoritat del domini.

Cal destacar que per a ser inclosa en la base de dades d’UniRank, una universitat ha de comptar amb l'acreditació oficial corresponent al seu país, oferir almenys quatre anys d'estudis universitaris de grau i/o postgraus i impartir cursos en un format tradicional d'educació presencial i no a distància.

Altres Notícies