Alta participació en el Fòrum virtual d'Ocupació de Geografia i Història

Més de 200 usuaris van formar part de les variades xarrades i ponències desenvolupades al llarg de l'esdeveniment. Prop de 20 entitats de diferents sectors (gestió cultural, arqueologia, turisme i art) van exposar noves eixides laborals per a les persones titulades en aquesta Facultat.

26 de de febrer de 2021

Una tècnica davant l'ordinador, en un moment del Fòrum virtual de Geografia i Història.
Una tècnica davant l'ordinador, en un moment del Fòrum virtual de Geografia i Història.

El Fòrum virtual d'Ocupació i Emprenedoria de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de València es va celebrar dijous passat, 25 de febrer, amb una alta participació d'estudiants i prop de 20 empreses assistents. La jornada virtual va comptar amb organitzacions i associacions molt diverses entre si, representants de diferents sectors: gestió cultural, arqueologia, turisme i art.

Més de 200 persones van formar part de les variades xarrades i ponències exposades al llarg de l'esdeveniment. És per això que les activitats impartides pels professionals de l'àrea van tindre un gran abast i han complit l'objectiu d'impulsar la futura ocupabilitat dels alumnes i alumnes, tant de grau com de màster.

A través de les diferents exposicions desenvolupades per les entitats, es van oferir clàssiques i noves oportunitats laborals per a l'estudiantat i els/as titulats/as d'aquesta facultat. En aqueix sentit, durant la conferència inaugural el cofundador de Roundcubers.com i creador del concepte Mindfulness Executiu, Jimmy Pons, va posar el focus en una sèrie de noves eixides professionals.

La trobada sobre el món de la geografia i la història va ser organitzat per UVocupació, a través del Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius, en col·laboració amb la Facultat. Així mateix, l'equip d'UVempleo va estar disponible en totes les sessions amb assessorament professional als participants, informació i resolució de dubtes sobre el funcionament del fòrum, suport i orientació en temps real.

Programació
L'interessant programa va començar a les 9.30 hores amb la inauguració a càrrec de representants del centre i de la Universitat de València.La rectora de la Universitat de València, M.ª Vicenta Mestre, ha remarcat que els fòrums d'ocupació “són una mostra de la nostra resposta adaptativa, de la capacitat d'ajustar-nos a la nova realitat que ens ha tocat viure, demostrant el gran potencial transformador tant de la nostra institució com de la societat valenciana en el seu conjunt”.

A més, ha afegit que “la missió de formació que tenim com a universitat pública no està completa si no us acompanyem en la inserció laboral per a desenvolupar-vos professionalment. Totes i tots contribuïm a consolidar l'orgull institucional per la tasca que la Universitat de València fa”.

Josep Montesinos, el degà de la Facultat de Geografia i Història, va agrair a totes les persones i entitats que van fer possible la realització d'aquest primer fòrum d'ocupació virtual, “un fòrum diferent per la situació sanitària però que no ha disminuït en qualitat i èxit tant per a l'alumnat com per a les empreses”.

Després va ser el torn de la primera conferència: 'Claus per a adaptar-se a un món en constant canvi i incertesa'. La sessió va ser presentada pel vicedegà de Cultura i Participació estudiantil, Emilio Iranzo, i va ser a càrrec de Pons, qui va abordar rellevants temes de la situació actual.

L'esdeveniment va continuar amb diverses taules redones dedicades a les eixides professionals a Espanya i a l'estranger, i a l'emprenedoria, moderades per Mª Luisa Vázquez d'Ágredos Pascual, vicedegana de Qualitat, Innovació Educativa i Relacions Internacionals. Les intervencions es van posar en marxa de la mà de Pablo González Tornel, director del Museu de Belles arts Sant Pius V; Carles d'Andrés Ruiz, geògraf dedicat a les energies renovables; Javier Saura, arxiver i la professora de la UNED Diana Carrió Invernizzi.

A continuació, va ser el torn del contacte directe entre les persones participants i les prop de 20 empreses. En la visita als estands de les organitzacions els assistents van poder accedir a la sala d'atenció en línia de cada entitat, conversar amb els representants i conéixer les seues oportunitats laborals. Aquest bloc va donar pas a l'últim ítem del programa, i no per això menys important: el reconeixement a les empreses i networking entre entitats, una activitat està pensada per als responsables i professionals de les companyies, que van tindre una sala exclusiva per a intercanviar idees.

Altres Notícies