L’Aula de Cinema de la Universitat torna amb cicles gratuïts sobre la guerra en clau de comèdia i Frankenstein

  • Vicerectorat de Cultura i Societat
  • 10 de gener de 2018
 
Hot Shots!
Hot Shots!

L’Aula de Cinema de la Universitat de València reprén la seua activitat habitual en el Col·legi Major Rector Peset i el Palau de Cerveró. En el primer cas, els dimarts de gener es podrà veure un cicle dedicat al cinema que retrata la guerra des d’un punt de vista còmic. En el Palau de Cerveró, per la seua part, el protagonista serà el personatge de Frankenstein, acompanyant a l’exposició que es pot visitar en aquest centre cultural de la Universitat. Les sessions, com sempre, seran d’accés lliure i gratuït. Les pel·lícules s’exhibiran en versió original subtitulada i estaran precedides d’una breu presentació i seran comentades en el col·loqui posterior.

Cicle Humor en temps de guerra

El cicle s’obri el dimarts 9 de gener amb la projecció de ¿Qué hiciste en la guerra, papi? (Blake Edwards, 1966), que s’apropa amb ironia a les aventures viscudes per un grup de soldats americans en la Itàlia rural durant la Segona Guerra Mundial, amb el xoc cultural com a protagonista. La següent sessió serà dimarts 16 de gener, amb Hot Shots! (Jim Abrahams, 1991), paròdia d’algun dels majors èxits de la dècada anterior (Top Gun especialment) que utilitza l’humor absurd i exagerat com a arma principal. A continuació, dimarts 23 de gener es podrà veure In the Loop (Armando Ianucci, 2009), divertida sàtira política amb el corrosiu humor anglés com a protagonista, en la qual els assessors polítics són els encarregats d’intentar evitar una guerra que sembla imminent. Per últim, dimarts 30 de gener es tanca la programació amb La vaquilla (Luis García Berlanga, 1985), un clàssic del cinema patri en el qual la parella Azcona-Berlanga retrata un front de la Guerra Civil Espanyola.

Cicle El modern Prometeu

La programació del cicle constarà de dues sessions dobles. La primera tindrà lloc dijous 11 de gener amb el curtmetratge Frankenweenie (Tim Burton, 1984), on un jove Tim Burton ja apuntava algun dels elements habituals en la seua filmografia posterior, i el llargmetratge Re-Animator (Stuart Gordon, 1985), clàssic del terror de sèrie B dels 80 en el qual un científic boig està obsessionat amb ressuscitar els morts. La següent sessió, dijous 18 de gener, també inclou dos títols: Las manos de Orlac (Carl Freund, 1935), interessant proposta expressionista del director de La momia amb un inquietant Peter Lorre en el paper principal i La novia de Frankenstein (James Whale, 1935), seqüela de l’exitosa pel·lícula d’Universal de 1931 que introdueix l’element femení en la història. El cicle finalitzarà dijous 25 de gener, amb Dioses y monstruos (Bill Condon, 1998), que se centra precisament en la figura d’un crepuscular James Whale (Ian McKellen) que recorda els temps de glòria del Hollywood dels anys 30 mentre viu amb nostàlgia la seua atracció cap al seu nou jardiner (Brendan Fraser).

Arxivat en: Aula de Cinema