El cicle de conferències sobre infància, adolescència i violència escolar comença a Burjassot

  • Vicerectorat de Sostenibilitat, Cooperació i Vida Saludable
  • 25 de novembre de 2017
 
Imagen de la noticia

El passat divendres 24 la vicerectora i catedràtica de Psicologia Bàsica Mavi Mestre moderà a Burjassot el primer dels 3 simposis sobre bullying, assetjament escolar, violència escolar i altres tipus de violència que se celebraran també a Alfafar i l'Eliana. Aquestes jornades formen part del programa de la Universitat i la Diputació de València ‘Benestar, formació, territori’.

En els últims anys s'han fet visibles diferents tipus de violència en la nostra societat, constatant-se un increment dels actes violents en diferents contextos. Pares, mares i professorat demanden estratègies i recursos per a fer front a aquesta realitat. En aquesta línia, aquestes jornades pretenen oferir informació actualitzada sobre aquesta problemàtica i compartir els resultats de recerques que aborden directament els factors clau per a la prevenció i la cerca de solucions.

La jornada de Burjassot va ser inaugurada en el Centre Socioeducatiu “Díaz Pintado”, a les 18:15 hores, per l'alcalde de la localitat, Rafa García, la diputada de Benestar Social, Salut i Educació, Mercedes Berenguer, i la vicerectora d'Ordenació Acadèmica, Professorat i Sostenibilitat de la UV, Mavi Mestre. En ella es pretenia reflexionar des de la perspectiva de la Psicologia sobre els diferents tipus de violència existents en la societat. La vicerectora Mavi Mestre moderà la taula redona en la qual participaren les professores Paula Samper i Eli Malonda (Departament de Psicologia Bàsica) i la investigadora Anna Llorca (Departament de Personalitat, Avaluació i Tractaments Psicològics).

Mavi Mestre és catedràtica de Psicologia Bàsica en la Facultat de Psicologia de la Universitat de València. La seua activitat docent se centra en matèries de Grau de Psicologia i dels Màsters d'especialització en Psicologia, en Adolescents en risc i Família en la Universitat de València i en altres universitats espanyoles i estrangeres. Ha dirigit 16 tesis doctorals. En la seua vessant investigadora destaca, entre altres projectes, per dirigir com a investigadora principal el grup ISIC sobre “Enfortiment personal, Inclusió social i Qualitat de vida” dins del programa per a la creació i enfortiment de xarxes de recerca d'excel·lència. Dirigeix el projecte de recerca sobre “Competència Socioemocional i Personal com a prevenció de la conducta desadaptada: una proposta d'avaluació i intervenció” concedit dins del Programa PROMETEU per a grups de recerca d'excel·lència, coordinat amb la universitat de Missouri i el CONICET de Buenos Aires.

Paula Samper és professora Titular del Departament de Psicologia Bàsica de la Universitat de València. Secretària del Departament de Psicologia Bàsica des de gener de 2015, directora del màster en Mediació Familiar (6ª edició) de la Universitat de València. És membre des de 1993 de la línia de recerca sobre Processos psicològics bàsics i Conducta prosocial que dirigeix Mavi Mestre, en el Departament de Psicologia Bàsica. El seu interès investigador se centra principalment, entorn de la família i els diferents tipus de família, variables relacionades amb la cohesió i la conflictivitat familiar, el desenvolupament prosocial i la conducta agressiva en xiquets i adolescents i la seua integració en un context intercultural.

Elisabeth Malonda actualment treballa com a Investigadora Doctora Junior en la Facultat de Psicologia (Universitat de València) a càrrec del Programa PROMETEU, on també col·labora en tasques docents. És llicenciada en Psicologia (2007) i doctora en Recerca en Psicologia. Va realitzar el màster en Gènere i Polítiques d'Igualtat (2009). Ha treballat en diversos projectes de recerca, amb beques de col·laboració i recerca i com a tècnica superior de recerca, relacionats amb el “seguiment i avaluació del desenvolupament del procés adoptiu” i “estratègies d'intervenció per a facilitar la integració social a partir del diagnòstic psicosocial de la població immigrant”, entre uns altres. Té diverses publicacions i presentacions en congressos sobre el tema d'emocions, família i conducta adaptada versus desadaptada.

Anna Llorca és actualment Personal investigador en Formació en el marc del subprograma “Atracció del talent” de VLC-Campus, en la Facultat de Psicologia (Universitat de València), on també col·labora en tasques docents. És llicenciada en Psicologia (2012) i doctora en Psicologia. Va realitzar el Màster en Avanços en Recerca i tractaments en psicopatologia i salut i el màster en Psicologia General Sanitària. Ha treballat en diversos projectes de recerca, amb beques de col·laboració. Té diverses publicacions i presentacions en congressos sobre el tema d'emocions, família i conducta adaptada versus desadaptada.

Aquestes jornades s'inscriuen en la 2ª edició del cicle ‘Benestar, Formació, Territori’, organitzat pel Vicerectorat de Participació i Projecció Territorial i l'àrea de Benestar Social de la Diputació de València. El programa formatiu està conformat per un cicle de 6 jornades formatives: les 3 primeres, celebrades a Xestalgar (2 novembre), Alzira (6 novembre) i Picassent (10 novembre), se centraren en “ètica, valors i ciutadania”, sota la coordinació de la catedràtica d'Ètica i Filosofia Política, Adela Cortina; les últimes 3 jornades estan programades els dies 24 de novembre a Burjassot, 11 de desembre a Alfafar i 14 de desembre a l'Eliana, amb la “infància, adolescència i violència escolar” com a protagonistes, i coordinades per la catedràtica de Psicologia Bàsica, Mavi Mestre.

Més informació: