El Col·legi Major Rector Peset, seu de dos exposicions del primer Festival Internacional de Fotografia i Debat ValenciaPhoto

  • Gabinet de Premsa
  • 16 de setembre de 2022
 
Imagen de la noticia

La Sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset acull obres de Miguel Ángel López-Egea i Irene Mohedano. L’exposició ha sigut inaugurada el 16 de setembre per Ester Alba, vicerectora de Cultura i Societat de la Universitat de València; Nicolás Llorens, director de ValenciaPhoto; Irene Mohedano, artista multidisciplinar; Francesc Vera, comissari de l’exposició; i Carles Xavier López, director del Col·legi Major Rector Peset.

ValenciaPhoto, creat i organitzat per l’Escola Internacional de Fotografia Espai d’art fotogràfic, és el primer Festival Internacional de Fotografia i Debat de València. Lloc de trobada de professionals de la fotografia, comissàries i comissaris, i teòrics i teòriques de la imatge i l’estètica, historiadores i historiadors i galeristes entre d’altres professionals. Ofereix mitjançant la imatge, diferents punts de vista i maneres de comprendre un món en constant moviment.

Tradició i modernitat en la mirada de López-Egea acull les fotografies de Miguel Ángel López-Egea (1906-2002). Nascut a Caravaca de la Cruz, Múrcia, es va traslladar a València on, als dotze anys, entra a treballar a un establiment fotogràfic. Segons Francesc Vera, comissari de l’exposició, la seua obra fotogràfica més important pot- ser siga la que realitza a partir dels anys quaranta, quan centra la seua atenció en el cultiu de l’arròs i altres activitats agrícoles com el cultiu del tabac o l’elaboració de la pansa.

Reaccionar. Reconstruir. Repensar acull les obres d’Irene Mohedano (Madrid, 1990), artista multidisciplinar que ha desenvolupat la seua trajectòria entre Madrid i Nova York. La seua obra explora els límits entre allò fotogràfic i allò escultòric i incita a repensar la nostra relació amb l’espai comú. A través d’un procés de desconstrucció i reconstrucció, dissecciona i reelabora cada punt de vista, cada pla, cada perspectiva dels registres originals, com en un exercici d’arqueologia de l’espai contemporani. Aquest estudi en tres dimensions funciona com un intent de visibilització que convida a qüestionar la funció i les relacions condicionades que desenvolupem en l’espai quotidià.  

Dos exposicions totalment dispars, dos maneres d’entendre la fotografia, López-Egea com a document testimonial, Irene Mohedano fusionant la fotografia amb altres tècniques artístiques, on la imatge per se no té per què ser el més important d’aquesta.