El Grau en Mestre/a en Educació Primària obté la millor inserció de la branca de Ciències Socials i Jurídiques

  • Fundació General UV
  • 1 de febrer de 2022
 

Segons les dades del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, el Grau en Mestre/Mestra en Educació Primària presenta la millor inserció laboral de la branca de coneixement de Ciències Socials i Jurídiques. Això ocorre als quatre anys de finalitzar la carrera, un fet que l’Àrea d’Estudis del servei d’ocupació de la Universitat de València atribueix a la preparació d’oposicions per a l’ensenyament públic.

“A causa del moment en què UVocupació realitza l’enquesta de l’Estudi d’Inserció Laboral de Graus a les persones egressades, un i dos anys després d’acabar els estudis, les dades generals en inserció no destaquen, ja que els titulats i les titulades es dediquen principalment a preparar les oposicions per a ser docent, tasca que solen complementar amb un treball a temps parcial, com el de monitor o monitora, per exemple. Això es reflecteix en les dades de la primera i actual/última ocupació, on la majoria tenia un treball a jornada parcial i un contracte temporal. En canvi, aquestes dades són completament diferents als quatre anys de finalitzar els estudis”, expliquen.

D’acord amb les dades sol·licitades per la Universitat de València al Ministeri del ram, l’any 2018, les persones graduades en Mestre/a en Educació Primària en el curs 2013-2014 van obtindre la millor taxa d’inserció de les Ciències Socials i Jurídiques, considerant la taxa d’afiliació a la Seguretat Social, l’ajust de l’ocupació a la formació i la base de cotització, com a principals indicadors.

Durant la carrera, l’estudiantat d’aquest grau valora especialment la realització de pràctiques i la formació en idiomes, entre altres competències i habilitats. Aarón Turpín, graduat en Mestre en Educació Primària per la Universitat de València i professor de Pedagogia Terapèutica, recorda, en aquest sentit, el seu període de pràctiques. “Vaig realitzar pràctiques en diversos col·legis amb altres companys i sempre ens deien que els estudiants de la Universitat de València som el millors formats a nivell teòric i, gràcies a això, podem portar-ho a la pràctica”, apunta, i afegeix: “La formació és essencial i la Universitat compta amb grans professionals que poden ensenyar-nos molt”.

A més, subratlla la rellevància de conéixer la vida universitària en totes les seues facetes. “És important que l’alumne o l’alumna de Magisteri conega els cursos d’idiomes que ofereix la UV, l’oferta de beques i també els programes Erasmus, molt beneficiosos tant per al currículum com per a l’experiència vital”, assenyala.

Així, el futur dels i les mestres en Educació Primària passa per la formació rebuda després d’acabar la carrera: el 88,6% continua estudiant i el 75,5% d’ells ho fa en idiomes –és la segona titulació on més es formen les persones egressades–; mentre el 74,8% prepara oposicions a docent després d’acabar el grau –també és la segona titulació amb el percentatge més alt en aquest aspecte–.

Aarón Turpín, per la seua banda, encara el futur pensant així mateix en la seua formació, però en una formació molt especialitzada, com el doctorat, i desitja “col·laborar amb entitats que treballen per a la millora de l’educació i de la investigació”. En l’actualitat, Aarón compagina el treball com a professor que realitza pels matins amb el suport que aporta per les vesprades a una associació centrada en l’atenció a xiquets i xiquetes amb síndrome de Down.

Tot això ens ho explica en el següent capítol de ‘Treballem. De la Universitat al món laboral’ i afirma: “El meu pas per la universitat va ser revelador: vaig entrar sense saber molt bé en què anava a consistir el grau, però quan el descobrí, em va enamorar el món de l’educació”.

Més informació: