Homenatge als professors Guillermina Font i Jordi Mañes

La Xarxa Espanyola de Micotoxines, Fongs Toxigènics i els seus Processos de Descontaminació ha celebrat un simposi internacional en la Facultat de Farmàcia programat des de fa un any per a celebrar els 70 anys d'edat i 45 com a investigadors de Guillermina Font, catedràtica de Toxicologia, i Jordi Mañes, catedràtic de Nutrició i Bromatologia.

6 de de juliol de 2023

L'homenatge va coincidir amb la inauguració del simposi en presència de la Vicerectora d'Innovació i Transferència i la degana de laFacultatdeFarmàcia. També van assistir antics degans i professors jubilats i en actiu de la Facultat.
Els professors Font i Mañes van crear el grup de recerca Contaminació dels Aliments (COAL) a meitat dels anys 80 i en el si dels quals han realitzat tesis doctorals i/o format 5 catedràtics, 6 professors titulars, 3 professors contractats doctors i 7 professors ajudants doctors actualment en la UV, a més d'uns altres que exerceixen les seves funcions en la Conselleria de Sanitat, Educació o en empreses privades. A més de diversos professors i investigadors que exerceixen la seva funció a Portugal, Itàlia, Marroc, Tunísia, Egipte, França, Mèxic, Brasil, Alemanya i Romania, i altres que han realitzat estadespreo postdoctorals en el si deCOAL, grup que sempre ha mantingut una clara vocació internacional.

COALal costat d'altres grups de recerca de les Facultats de Farmàcia i Biologia, han estat responsables del posicionament de la Ciència i Tecnologia dels Aliments de la UV com primera d'Espanya i una de les primeres d'Europa, que ara continuarà amb tota seguretat emparada pels nous grups de recerca que treballen en el camp dels aliments.

COALha estat donat de baixa recentment com a grup de recerca de la UV, si bé del mateix ha sorgitBiotech-Agrifood, dirigit pel professorGiuseppeMeca, amb la tendència de portar els coneixements bàsics obtinguts sobre les micotoxines i fongstoxigènicsal desenvolupament industrial de tècniques de descontaminació a l'empara deAgrotechUV.
Al simposi van assistir els 13 grups de recerca espanyols que conformen la xarxa més un ampli nombre d'investigadors procedents de França, Anglaterra, Bèlgica, Portugal, Itàlia, Alemanya, Romania i Polònia, als quals es van sumar en línia per a l'acte d'homenatge nombrosos professors i investigadors pertanyents més de 20 centres espanyols i estrangers.

Durant la celebració del simposi es va rendir també homenatge al professor AlbertoRitieni, de la Universitat de Nàpols, mort recentment i amb el qual els professors Font i Mañes han col·laborat durant molts anys.

Altres Notícies