El nou programa de gestió bibliotecària ofereix noves formes de gestió i funcions

  • Gabinet de la Rectora
  • 3 de setembre de 2020
 

El cap de la secció Tecnologia i Sistemes del Servei de Biblioteques i Documentació i responsable de la migració del programa, José Enrique Ucedo, analitza les novetats i funcionalitats que ofereix el nou programa Alma introduït el passat mes de juliol.

Alma és la plataforma de serveis de nova generació allotjada al núvol que representa una evolució cap a noves formes de gestió i, sobretot, cap a una major integració de funcions. Està especialment dissenyada per agrupar recursos, electrònics i impresos, amb garantia de robustesa i eficiència. Com explica el cap de secció José Enrique Ucedo, això facilitarà les tasques dels bibliotecaris en millorar els fluxos de treball en la gestió de les col·leccions universitàries, tant impreses com electròniques.

Els estudiants i professors de la Universitat de València accediran al nou sistema a través del catàleg del Servei de Biblioteques i Documentació. El seu nom continuarà sent Trobes, però oferirà un millor servei a la comunitat universitària sense oblidar les funcionalitats de l’anterior catàleg.

El nou Trobes permetrà fer cerques globals des d'un únic punt en els recursos propis i en una gran quantitat de recursos externs, molts a text complet. També informarà de la disponibilitat i localització dels documents, així com permetrà l’accés a "El Meu Compte" per tal de gestionar préstecs, renovacions, reserves, etc.

Aquest programa està dins d’una dinàmica de millora contínua que permetrà oferir nous serveis i ser més eficients en els serveis que ja ofereix el Servei de Biblioteques i Documentació.