Professorat de Dret de la Universitat i de la Berkeley School of Law intercanvien experiències docents

  • 23 de febrer de 2017
 
Imagen de la noticia

La Universitat ha acollit la primera jornada de la Innotalk-Law Network en què s'ha realitzat el primer intercanvi d'experiències docents i tècniques d'innovació. L'objectiu d'aquest projecte és conéixer metodologies docents de la UC Berkeley (School of Law). Durant la trobada, celebrada aquest dimarts 21 de febrer, professorat de Dret de la Universitat s'ha reunit amb professorat nord-americà.

Durant la primera jornada de la Innotalk-Law Network es va realitzar el primer intercanvi d'experiències docents i tècniques d'innovació a través de la ponència Legal Education in the United States and Spain: What can we learn from each other? A discussion opened with a brief remarks, a càrrec del professor Jamie O'Connell, de la UC Berkeley (School of Law).

La reunió científica es va celebrar a la seu California-Spain- Campus Initiative a l'Edifici Beatriu Civera. Durant aquesta trobada, professorat de Dret de la Universitat de València i professorat americà de la School of Law of the University of California at Berkeley i de la Golden Gate Univesity of San Francisco, va tindre ocasió de debatre i comparar els dos sistemes educatius de Dret dins del Programa d'Innovació educativa, en transferències de metodologies jurídiques i docents del Common Law al dret espanyol (UV- SPF_GER16520633)

La sessió va ser presentada pel vicerector d'Internacionalització i Cooperació, Guillermo Palao. A més, va comptar amb la participació de la vicedegana de Relacions Internacionals de la Facultat de Dret, Ángeles Solanes. La doctora Elena Górriz, professora Dret de la Universitat de València i directora del projecte d'innovació, va destacar aquesta experiència com una oportunitat inèdita i un repte fins ara no explorat, amb la finalitat de comparar experiències en innovació educativa i d' importar aquells aspectes més avantatjosos de l'educació en el Common law system, als estudis universitaris del nostre país, per tal de contribuir a l'excel·lència acadèmica. El professor Jaume O'Connell, de la School of Law of University of California at Berkeley, va introduir el debat i va destacar que era una oportunitat única per a compartir les tècniques i metodologies que s'empren en la docència a la Facultat de Dret d'aquesta Universitat, tota vegada que per aprendre de les experiències docents dels professors en Dret. Així mateix, va exposar quins eren els trets principals de l'ensenyament en els diferents nivells del Grau en Dret als Estats Units. El professor va incidir en la importància que els estudiants de Dret adquirisquen habilitats en la pràctica legal així com fomentar les competències que servisquen perquè, ja en els estudis de grau, aprenguen a pensar i actuar com a professionals del Dret. Així, va destacar diversos mètodes docents a través dels quals, de manera innovadora, es fomenta la participació de l'alumnat en el seu propi aprenentatge, així com la tasca de les Clíniques jurídiques (comparant-la amb la Clínica Jurídica de VLC / CAMPUS en la Universitat de València) i va reparar en altres mètodes docents innovadors que poden tindre arrelament en l'educació en Dret en el sistema espanyol.

En el debat va participar professorat de la Facultat de Dret com ara Eric Christiansen M.José Reis, Rosario Serra, Ruth Mestre, Carolina Sanchis, o Ana Marrades que va analitzar les diferències més importants entre els dos sistemes educatius i es va centrar en com importar tècniques innovadores als sistema docent espanyol, per així millorar l'ensenyament de l’estudiantat en el procés cap a l'excel·lència acadèmica.

El programa Innotalk, gestionat des de l'Oficina de Polítiques per a l'Excel·lència [OPEX], es concep com a trobades informals de debat entre professorat o estudiantat amb l'objectiu de valorar les iniciatives d'innovació oberta i conéixer l'opinió sobre temes d'interés. Innotalk-Law Network, forma part del programa Innotalk i està finançat pel pla d'innovació docent de la Universitat de València.