Turisme, física o empatia, entre les temàtiques de les conferències d’Unisocietat de desembre

El director del Campus d’Ontinyent, José Cantó, presenta al conferenciant Juli Peretó a Ontinyent. 29/10/2017
El director del Campus d’Ontinyent, José Cantó, presenta el conferenciant Juli Peretó a Ontinyent. 29/10/2017

Aquest programa de conferències persegueix complementar el curs acadèmic d’Unisocietat, a més és gratuït i obert a la resta de la ciutadania de les localitats i el seu entorn territorial. Aquest desembre, Benetússer, Cullera, Massamagrell, l’Eliana, Ontinyent, Paterna, Requena, Alzira i Bétera acolliran ponències d’aquest cicle formatiu organitzat pel Vicerectorat de Participació i Projecció Territorial.

La primera conferència tindrà lloc dimarts que ve, 12 de desembre, a la Casa de la Cultura d’Alzira (Ribera Alta), on el professor del Departament de Psicobiologia Luis Moya impartirà la ponència Lempatia: entendre-la per a entendre els altres.

El dimecres 13 de desembre el cicle de conferències arriba a Benetússer (Horta Sud), l’Eliana i Bétera (Camp de Túria). Física en pantalons vaquers és el títol de la xarrada que oferirà Roberto Pedrós (Física de la Terra i Termodinàmica) a l’Ajuntament de Benetússer. El Centre de Formació de Persones Adultes de l’Eliana serà l’escenari de la ponència Aprenent a comptar amb els indoeuropeus, que impartirà Carles Padilla (Filologia Clàssica). Finalment, la formació al llarg de la vida serà la temàtica que abordarà la professora Amparo Oliver (Metodologia de les Ciències del Comportament) al Castell de Bétera.

El dijous 14 de desembre serà el torn de les conferències d’Ontinyent (Vall d’Albaida), Paterna i Massamagrell (Horta Nord). El Centre Cultural de Caixa Ontinyent rebrà el professor Enrique Lanuza (Biologia Cel·lular, Biologia Funcional i Antropologia), que impartirà la ponència Sexe, drogues i neurones. Al Centre Social de Campament de Paterna tindrà lloc la conferència Selecció sexual: amor o interés en lelecció de parella?, oferida per Emilio Barba (Microbiologia i Ecologia). I al Centre Cultural de Massamagrell els i les assistents podran conéixer les claus sobre el màrqueting sensorial de la mà de la professora Walesska Schlesinger (Comercialització i Investigació de Mercats).

Cullera (Ribera Baixa) escoltarà el dimarts 19 de desembre, a l’Auditori del Mercat, la conferència El turisme: elements per a delectar el turista en una destinació de sol i platja, a càrrec de la catedràtica Amparo Cervera (Comercialització i Investigació de Mercats).

L’última conferència del mes de desembre se celebrarà a Requena (Plana de Requena-Utiel), el 21 de desembre, a l’Espai Cultural Feliciano Antonio Yeves. Sota el títol El meu nom és gladiador. El món de la gladiatura en el cinema, el professor Antonio C. Ledo (Prehistòria, Arqueologia i Història Antiga) compartirà les seues reflexions sobre història i cinema amb l’auditori.

El cicle de conferències d’Unisocietat, que continuarà mensualment al llarg del present curs fins a juny, ha sigut organitzat pel Vicerectorat de Participació i Projecció Territorial, en col·laboració amb els ajuntaments d’Alzira, Benetússer, Cullera, l’Eliana, Gandia, Massamagrell, Ontinyent, Paterna, Quart de Poblet, Requena i Bétera, i el recolzament financer de Caixa Popular (en nou seus), de Caixa Ontinyent (a la Vall d’Albaida) i Santander (a Gandia). La seua finalitat és complementar els cursos acadèmics del programa Unisocietat, que aglutinen més de mil cinc-cents estudiants matriculats durant el curs 2017-2018.