L’UCIE de l’IFIC renova finançament per a consolidar un model de transferència tecnològica orientat a les empreses

La Unitat Científica d’Innovació Empresarial (UCIE) de l’Institut de Física Corpuscular (IFIC, CSIC-UV) consolidarà el seu nou model de transferència tecnològica orientat a les empreses en renovar el finançament per al període 2026-2028 dins de la línia de Potenciació d’Unitats Científiques de Desenvolupament de Tecnologies i Difusió del Coneixement cap a l’Empresa (UCIE), impulsada per IVACE+i Innovació (Agència Valenciana de la Innovació).

16 de de setembre de 2026

Equip de la Unitat Científica d’Innovació Empresarial (UCIE) de l'IFIC.
Equip de la Unitat Científica d’Innovació Empresarial (UCIE) de l'IFIC.

El projecte ‘Potenciació de l’UCIE de l’IFIC’ (centre mixt del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) i la Universitat de València) ha sigut el millor valorat de la convocatòria amb 90 punts sobre 100 i rebrà un finançament de 359.493,12 euros per a desenvolupar durant els pròxims tres anys una estratègia de transferència basada en les necessitats del teixit productiu.

La convocatòria finança estructures especialitzades a transformar els resultats de la recerca en innovació amb impacte empresarial, fomentant la col·laboració entre centres d’investigació, instituts tecnològics i empreses per a accelerar la transferència de coneixement al mercat.

“Estem molt agraïts pel suport rebut de l’IVACE+i i per la confiança en aquest projecte. Haver rebut la màxima qualificació suposa un important reconeixement a l’estratègia definida per als pròxims anys i reforça, a més, la nostra aposta per avançar en una línia coherent amb els objectius d’innovació de la Comunitat Valenciana”, comenten Ana Delgado i César Senra, responsables de transferència i innovació de l’UCIE.

Investigació d’excel·lència amb impacte empresarial
Durant els últims anys, la integració de la transferència en l’estratègia de l’Institut ha permès impulsar més de 35 projectes d’innovació i establir més de 30 col·laboracions amb empreses de la Comunitat Valenciana, mitjançant contractes d’R+D, projectes de codesenvolupament tecnològic i acords de transferència. Aquesta activitat ha donat lloc, entre altres resultats, a la creació d’una empresa derivada (spin-off), la signatura de llicències d’explotació tecnològica i el desenvolupament conjunt de noves patents amb empreses i institucions de recerca.

Les capacitats de l’IFIC abasten actualment àmbits estratègics, com la física mèdica, la instrumentació científica avançada, la intel·ligència artificial, la computació quàntica, la microelectrònica, la sensorització intel·ligent o les tecnologies per al sector espacial i energètic, amb aplicacions en sectors clau per a l’economia valenciana.

Una nova etapa per a la transferència de tecnologia a l’IFIC
El nou projecte suposa l’evolució des d’un model basat principalment en l’oferta de tecnologies desenvolupades pel centre cap a un enfocament orientat a la demanda del mercat, en el qual la identificació de reptes concrets del teixit empresarial guiarà el desenvolupament de noves solucions tecnològiques.

Per a això, l’UCIE impulsarà jornades sectorials, projectes col·laboratius i accions de validació de tecnologies en entorns reals. “Volem agrair també a l’Institut el seu suport i compromís amb la transferència, fonamental perquè puguem continuar avançant i convertir els objectius del projecte en resultats amb impacte real”, afegeixen Delgado i Senra.

Amb el nou finançament, l’UCIE de l’IFIC consolida el seu paper com a pont entre la investigació d’excel·lència i la innovació empresarial, afavorint que el coneixement generat a l’Institut es transforme en solucions amb impacte econòmic i social, capaços de contribuir a la competitivitat del teixit productiu de la Comunitat Valenciana.

Altres Notícies