Una exposició analitza el paral·lelisme entre el romànic espanyol i l'antic art budista dels santuaris de Dunhuang

  • 24 de febrer de 2017
 
Dunhuang

‘Cartografia dels camins. Dunhuang i el romànic en la Península Ibèrica’ és el títol d'una exposició, que s'inaugura hui divendres, i que analitza els paral·lelismes entre el romànic espanyol i l'art de l’antic art budista dels santuaris de Dunhuang. La mostra estarà oberta fins al 23 d’abril en el Museu d’Història de València. En la iniciativa col·labora l'Institut Confuci de la Universitat de València.

L'exposició organitzada per l'Instituto Confucio de Madrid en col·laboració amb l'Institut Cervantes de Pequín, la Seu Central de l'Institut Confucio/Hanban i la Dunhuang Research Academy. La comissària és Isabel Cervera (professora del Departament Historia i Teoria de l'Art, UAM, i directora de l'Instituto Confucio de Madrid).

A la inauguració hi assistirà Vicent Andreu, director de l'Institut Confuci de la Universitat de València, i Glòria Tello, regidora de Patrimoni i Recursos Culturals de l'Ajuntament de València.

Inaugurada en l'Institut Cervantes de Pequín el 29 de juny de 2016, la mostra ha sigut exposada en la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, i arriba ara al Museu d’Història de València. ‘Cartografia dels Camins. Dunhuang i el Romànic en la Península Ibèrica’ pretén mostrar i analitzar paral·lelismes i semblances entre les iconografies i l'imaginari del romànic espanyol i l'antic art budista dels santuaris de Dunhuang, des de les arrels històriques de la seua expansió.

La mostra enllaça la iconografia religiosa de les coves monacals de Mogao (Dunhuang), una de les parades llegendàries de la Ruta de la Seda, entre els segles IV i XIV, coincidint amb la qual va sorgir en el camí de Sant Jaume durant l'època romànica (segles XI i XIII). Les diferències evidents, en l'ordre territorial, cronològic i cultural, es converteixen en l'exposició en analogies visuals. La Península Ibèrica i Dunhuang no van tenir contacte directe en els seus processos de creació i formació d'identitats artístiques.

Arxivat en: Institut Confuci