La Universitat acull la jornada ‘Promocionar la lectura i vendre llibres a través dels mitjans socials’

  • Unitat de Suport als Instituts Tarongers
  • 2 de desembre de 2017
 
La professora Gemma Lluch
La professora Gemma Lluch. Foto: Manuel Martín.

Divendres 1 de desembre la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació va acollir la jornada ‘Promocionar la lectura i vendre llibres a través dels mitjans socials: webs, xarxes socials, blogs, tràilers de lectura i fòrums’. Es tracta d’un seminari dirigit a docents de totes les etapes educatives, així com a bibliotecaris, editors, llibreters, escriptors i altres persones interessades en el món del llibre i la lectura que organitzen la Generalitat Valenciana i el Grup de Recerca ERI-Lectura de la Universitat de València.

L’objectiu de la jornada era compartir experiències per a fomentar la lectura utilitzant els mitjans socials que ofereix internet, i s’inicià amb la ponència Mesurant l’èxit de la biblioteca en els mitjans socials, a càrrec de Nieves González (Universitat de Sevilla), per a continuar amb la xarrada El tràiler de lectura per a la venda i la promoció de la lectura, de la mà de Rosa Tabernero (Universitat de Saragossa). Posteriorment, Anna Esteve (Universitat d’Alacant) i Virginia Calvo (Universitat de Saragossa) oferiren una conferència titulada Els blogs que parlen de lectura, mentre que Maria Àngels Francés (Universitat d’Alacant) centrà la seua intervenció en l’ús de Twitter per a promocionar la lectura i Josep Maria Baldaquí (Universitat d’Alacant) feu la xarrada Les biblioteques i els clubs de lectura. Finalment, Gemma Lluch (Universitat de València) i Dari Escandell (Universitat d’Alacant) presentaren amb la ponència La web editorial com a eina de venda.

Així mateix, durant el seminari es presentaren els primers resultats del projecte de recerca Els espais virtuals per a la promoció del llibre i la lectura. Formulació d’indicadors per avaluar la seua qualitat i efectivitat. Aquest programa, desenvolupat pel grup de la Universitat de València ERI-Lectura, pretén donar respostes als canvis que internet està provocant en la promoció de la lectura i en la recomanació de llibres, i compta amb el suport de l’Observatori de la Lectura i el Llibre, entre altres entitats col·laboradores.

L’ERI-Lectura és una estructura d’investigació creada a la Universitat de València per a promoure la recerca en lectura i difondre els resultats dels grups que la componen. Està formada per investigadors de reconegut prestigi internacional de les universitats de València, Salamanca, Oviedo, País Basc, Saragossa i Barcelona. L’ERI-Lectura ha desenvolupat productes tecnològics per a investigar, avaluar i millorar la competència lectora. Combina recerca de laboratori amb instrumental sofisticat d’anàlisi de processos lectors i recerca aplicada en situacions habituals de lectura. Les seues línies de recerca destacades són les següents: processos de lectura en idiomes alfabètics i no-alfabètics; lectura en persones amb discapacitats; dislèxia; neuropsicologia de la lectura; lectura en entorns tecnològics; promoció de la lectura des de la web 2.0; ensenyament de la competència lectora; literatura, lectura i escriptura; comprensió lectora i discapacitat intel·lectual i auditiva.

L’ERI promou un programa de Doctorat en Lectura i Comprensió a les universitats de Salamanca, Oviedo i València i col·labora amb diverses institucions, organismes i empreses dedicades a aquesta temàtica.

Més informació: